یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 75121
سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های دهان و فک با اشاره به مضرات استعمال سیگار بر دندان گفت: استعمال سیگار با کاهش ترشح بزاق در دهان ریسک پوسیدگی دندان را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه اولیاء اظهار کرد: سیگار و سایر دخانیات علاوه بر تاثیرات شناخته شده‌ای که بر سیستم‌های گوارشی و تنفسی دارند بر دهان هم به عنوان اولین ناحیه تماس تاثیرات فراوان دارند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: دود ناشی از سیگار، قلیان، پیپ و جویدن تنباکو سبب بروز زخم، پررنگ شدن و کاهش ارتفاع لثه و تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.

اولیاء با بیان این که استعمال دخانیات باعث سرعت در رشد پلاک‌های میکروبی دندانها می‌شود، عنوان کرد: از دست رفتن زیبایی دندانها، بوی بد دهان، تغییر رنگ دندانها و تشکیل پلاکهای میکروبی در دهان را می‌توان به عنوان مشکلات اجتماعی- بهداشتی ناشی از مصرف دخانیات نام برد.

این متخصص بیماریهای دهان و فک و صورت با بیان این که به دنبال مصرف سیگار میزان ترشح بزاق کاهش می‌یابد، افزود: از آنجا که بزاق نقش کلیدی در شستشوی دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دارد با کاهش ترشح آن ریسک پوسیدگی در دهان فرد افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha