سلامت نیوز : معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در هشت پایگاه در شهرستان‌های جنوب کرمان آغاز شده است.

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی و اختلالات روانی ـ رفتاری دانش‌آموزان، جلوگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده و بروز مشکلات بعدی و پیشرفت عوارض در نوآموزان هر ساله در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح سنجش سلامت در سراسر کشور انجام می‌شود. محمدی تصریح کرد: سال گذشته این طرح بر اساس شناسنامه سلامت جدید و بسته خدمتی سلامت نوجوانان و جوانان در تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های زیرپوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مرحله اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: به ترتیب در شهرستان‌های جیرفت 3 هزار و 220 دانش‌آموز، عنبرآباد یک‌هزار و 220 نفر، کهنوج یک‌هزار و  692 نفر، قلعه‌گنج یک‌هزار و 382 نفر، منوجان یک‌هزار و 68 نفر، فاریاب 567 نفر و رودبار یک‌هزار و 735 نفر مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تعداد پایگاه‌های ثابت در شهرستان‌های جنوب کرمان در سال گذشته و سال جاری در راستای اجرای این طرح گفت: در شهرستان جیرفت سال گذشته یک پایگاه و سال جاری دو پایگاه فعال است و در سایر شهرستان‌های جنوبی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال جاری یک پایگاه فعالیت دارد.

محمدی اذعان داشت: در شهرستان جیرفت این طرح در سال جاری از 11 خرداد ماه در دو پایگاه ثابت به مرحله اجرا درآمده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، ارزیابی‌ها طی دو مرحله شامل مرحله مقدماتی و مرحله تخصصی است.

وی افزود: مرحله مقدماتی ارزیابی نوآموزان در زمینه بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد به سن، معاینات اختلال‌های دهان و دندان، جلدی، اختلال رفتاری و معاینات پزشک عمومی است و در مرحله تخصصی با توجه به ضرورت برای بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص و یا سایر نیروهای تخصصی برای انجام معاینات بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و... ارجاع می‌شود.

محمدی با اشاره به مکان‌های پایگاه سنجش در شهرستان جیرفت اظهار داشت: پایگاه شماره یک در دبستان پسرانه شاهد روبه‌روی دانشگاه آزاد و پایگاه شماره دو در دبستان پسرانه سماء جنب اداره پست و زمان پذیرش از ساعت 8 تا 12 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha