سلامت نیوز : فوق تخصص ارتوپد اطفال گفت: ورزش شنا برای فیزیک بدن مفید است و کرال پشت و کرال سینه بهترین نوع ورزش شنا برای ناحیه ستون فقرات است ولی بر عکس آن، شنای قورباغه باعث می‌شود قوس کمر زیاد شود.

مهتاب مهرافشان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ورزش‌های آبی و به خصوص ورزش شنا به عنوان بهترین گزینه برای فیزیک بدن مطرح هستند.

فوق تخصص ارتوپدی اطفال افزود: در ورزش شنا باید به این نکته توجه داشت که کرال پشت و کرال سینه بهترین نوع ورزش برای ناحیه ستون فقرات است ولی برعکس آن، شنای قورباغه باعث می‌شود قوس کمر زیاد شود ؛ بنابراین به افراد پیشنهاد می‌کنیم که از انجام شنای قورباغه پرهیز کنند.

مهرافشان، ژیمناستیک را برای کودکانی که دچار نرمی رباط هستند،‌توصیه نکرد و افزود: انجام حرکات ایروبیک، رقص باله و حرکات کششی برای کودکانی که دچار نرمی رباط و نرمی مفاصل هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

فوق تخصص ارتوپد اطفال بیان داشت: نوجوانانی که دچار ساییدگی کشکک هستند نباید دوچرخه‌سواری و اسکیت انجام دهند. به این نوجوانان توصیه می‌شود که از انجام ورزش‌هایی که باعث خم شدن زانو می‌شود بپرهیزند.

مهرافشان ادامه داد: انجام ورزش اسکی و تنیس هم به نوجوانانی که در ناحیه رباط‌های زانو دچار مشکل هستند، توصیه نمی‌شود.

متخصص ارتوپدی مرکز طبی کودکان تصریح کرد: نوجوانانی که در ناحیه چسبندگی تاندون کشکک، درد دارند، باید از انجام ورزش‌های پرشی،‌ بسکتبال، والیبال و فوتبال بپرهیزند و به مدت طولانی نیز پیاده‌روی نکنند.

فوق تخصص ارتوپدی اطفال به نوجوانانی که ورزش تکواندو یا ژیمناستیک انجام می‌دهند و پا را به اندازه 180 درجه باز می‌کنند توصیه کرد که در صورت بروز دردهای استخوانی در حین انجام این حرکت حتماً به متخصص ارتوپد مراجعه کنند چرا که احتمال آسیب به خون رسانی سر استخوان ران در حین انجام این حرکت ورزشی وجود دارد.

مهرافشان در ادامه بهترین نوع ورزش را برای تمام گروه‌های سنی ورزش شنا عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha