یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 75153
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات ویژه به خانواده‌های چند قلو خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 300 هزار قوطی شیرخشک رایگان میان این خانواده ها و همچنین شیرخوارگاه ها و خانواده های دارای فرزند معلول توزیع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فریبا بریمانی در نشست خبری که سالن اجتماعات سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 173 هزار و 500 خانواده زن سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند و همچنین 18 هزار و  500 دانشجو و 88 هزار دانش آموز نیز در یا خانواده ها مشغول تحصیل هستند که سازمان شهریه آنها را پرداخت و خدمات لازم را به آنان ارایه می دهد.

وی افزود: 7 هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در طرح غربالگری جسمی شرکت کرده و همچنین 7 هزار و 800 خانواده نیز دارای چند قلو هستند که این خانواده ها 18 هزار چند قلو دارند که 300 هزار قوطی شیرخشک رایگان میان این خانواده ها و همچنین شیرخوارگاه ها و خانواده های دارای فرزند معلول توزیع شده است.

بریمانی به لایحه حمایت از چند قلوها نیز اشاره کرد و گفت:  این لایحه در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست تصویب است که در صورت تصویب نهایی خدمات بیشتری به این خانواده ها ارایه می شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی از توانمند شدن 15 هزار خانواده زن سرپرست خبر داد و گفت: بر اساس قانون سازمان بهزیستی موظف است سالانه زمینه توانمندسازی 10 درصد افراد تحت پوشش را فراهم کند اما بر اساس برنامه های اجرا شده سال گذشته توانستیم 12.5 درصد را از چرخه حمایتی خارج کنیم.

به گفته بریمانی 850 گروه همیار 7 تا 12 نفره در سازمان بهزیستی حضور دارند که توانمندسازی اجتماعی و همچنین اشتغال آنان در  اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی به طرح خدمات مالی خرد اشاره کرد و گفت: این طرح از سه سال قبل به صورت پایلوت اجرا شده و در حال حاضر با دستور ریاست جمهوری در استان های کردستان و ایلام و هزار گروه اجرایی شده است به طوری که این افراد می توانند بدون ضامن و وثیقه از بانک وام به مبلغ حداقل 10 میلیون تومان بگیرند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی تاکید کرد: سال گذشته 37 هزار زن و دختر روستایی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفتند که امسال قرار است این تعداد به 40 هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی همچنین به بیمه اجتماعی 52 هزار زن سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار شهری 18 تا 50 سال از بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

بریمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ زن سرپرست خانوار شهری پشت نوبت بیمه تامین  اجتماعی نیست گفت: ظرفیت لازم و شرایط جذب نفرات جدید وجود دارد و هر تعدادی که به ما مراجعه کنند تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مسکن زنان سرپرست خانوار نیز گفت: سال گذشته 1200 ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد و همچنین 7 هزار و 500 نفر آنان نیز صاحب خانه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha