سلامت نیوز :  مدیرکل تجهیزات پزشکی از بالا بودن ظرفیت توسعه تبادلات تجهیزات پزشکی بین ایران و عراق خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسین کیوانی در دیدار با هیات بهداشتی و درمانی عراقی با هیات ایرانی در دفتر امور بین‌الملل گفت: یکی از مشکلات عراق تجهیز نبودن آزمایشگاه‌های پزشکی این کشور است و آزمایشگاه مرجع سلامت ایران آمادگی دارد تا به توسعه تجهیزات آزمایشگاهی و آموزش پزشکان عراقی در این زمینه کمک کند.

وی افزود: مراجعات زیادی از سوی دانشگاهیان و پزشکان کشور کوفه به ایران وجود دارد که خواهان راه اندازی دوره‌های کوتاه مدت پزشکی در ایران و دریافت آموزش هستند که در این زمینه نیز ایران برای ارائه آموزش ها آمادگی دارد.

دکتر کیوانی تاکید کرد: بخشی از درآمدهای نفتی ایران در برخی کشورها بر اثر تحریم‌ها بلوکه شده است که می تواند صرف خرید تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی شده و پس از فرآوری و ساخت در ایران به عراق صادر شود.

وی در خصوص تخلف برخی از شرکت‌های صادر کننده تجهیزات پزشکی به عراق که توسط معاون وزیر بهداشت عراق مطرح شد، توضیح داد: به طور حتم پیگیر امور تجار و صادراتی این شرکت‌ها به عراق خواهیم بود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد با شرکت متخلف قاطعانه برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی به طرف عراقی تضمین داد در صورت تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی از ایران، کمترین بهای قیمتی را به نسبت تولیدات سایر کشورها خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha