یک دانشمند جراح با استفاده از سریعترین لیزر جهان استفاده از چاقوهای جراحی در اعمال جراحی را برای همیشه به تاریخ خواهد فرستاد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازمهر، پروفسور مایکل آپوزو از جراحان برجسته مغز در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که 30 سال است به این حرفه حساس مشغول است تا کنون بیش از 8 هزار عمل جراحی مغز انجام داده اما معتقد است استفاده از چاقوی جراحی عملی تنفر انگیز است و باید با استفاده از فناوری های نوین پزشکی، استفاده از آن را برای همیشه به تاریخ فرستاد!

در این خصوص وی به زودی از لیزرهای یک کوادریلیوم ثانیه موسوم به Femtosecond lasers که سریعترین لیزر جهان محسوب می شود برای انجام اعمال جراحی استفاده خواهد کرد.

این لیزر فوق مدرن قادر است پالس های انرژیکی تولید کند که تنها طول عمر یک میلیونیوم میلیاردیوم ثانیه دارند و می توانند در قالب پرتوهایی متمرکز شوند که کمتر از یک صدم قطر موی انسان قطر دارند.

بر اساس گزارش "پاپیولار ساینس"، استفاده از این لیزر در اعمال جراحی زیر سلولی و بافتی همچون "آکسون" ایده آل است. این دنباله طولانی که نورون ها با استفاده از آنها اطلاعات را به نورون های مجاور ارسال می کنند آن چنان کوچک هستند که حتی دست های روباتیکی ماهر نیز در کنترل آن مشکل دارند.

در همین خصوص "ییشی جن" از بیولوژیست های دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا و آدلا بن یاکر، مهندس مکانیک از دانشگاه تگزاس تیمی را سرپرستی کردند که از این لیزر مدرن برای محکم کردن آکسون هایی که ماهیچه ها را در حلزون نماتود کنترل می کنند، استفاده کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha