یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 75160

سلامت نیوز : کنفرانس شیمی درمانی قبل از عمل در سرطان پستان که در پژوهشکده سرطان پستان برگزار شد، درباره شیمی درمانی قبل از عمل در سرطان پستان و انواع آن، همچنین روش‌های بررسی جواب به درمان پس از شیمی درمانی و نحوه زمان بندی و تصمیم گیری برای جراحی حفظ یا برداشتن پستان پس از انجام شیمی درمانی نیز به بحث گذاشته شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر نسرین السادات علوی دبیر علمی این کنفرانس در این باره گفت: شیمی درمانی قبل از عمل جراحی در برخی از بیماران مبتلا به سرطان پستان روشی استاندارد و پذیرفته شده در سراسر دنیاست که اگر در موارد صحیح استفاده شود می‌تواند به درمان بیمار کمک شایانی کند.

دکتر علوی با اشاره به اینکه گرچه ما به بیماران توصیه می‌کنیم که پس از تشخیص سرطان پستان در اولین فرصت درمان را آغاز کنند، ادامه داد: جراحی جزء مهم و غیرقابل حذف در درمان سرطان سینه است، اما اینکه شروع درمان با جراحی یا شیمی درمانی باشد جزء مسائل مهمی است که جراح پستان باید در مورد آن تصمیم بگیرد زیرا اگر عمل جراحی با عجله و بدون بررسی‌های لازم انجام شود، درمان بیمار کامل و مؤثر نخواهد بود. مخصوصاً در بیمارانی که بیماری آنها از نوع التهابی یا با پیشرفت موضعی باشد یا درگیری واضح غدد لنفاوی داشته باشند که در آن صورت عمل جراحی باید پس از چند جلسه شیمی درمانی صورت پذیرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان افزود: شیمی درمانی قبل از عمل تا چند سال قبل در کشور ما شناخته شده نبود اما در سالهای اخیر، جراحان زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که در موارد پیشرفته و خاص بهتر است از شیمی درمانی قبل از عمل استفاده کنند و برگزاری این کنفرانس نیز اقدامی برای شناخته شدن این روش در بین پزشکان رشته‌های مختلف بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha