یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 75164

سلامت نیوز : روشهای مختلفی برای کنترل جوش و آکنه وجود دارد بد نیست آنها را آزمایش کنیم.

* روشهای کنترل آکنه و جوش در طب غربی:

در طب غربی برای کنترل آکنه از داروهای مختلفی مصرف می کنند، مثلا"دارویی با ترکیب ایزوترتئویین که با اسم تجاری کترل در داروخانه ها موجود می باشد، این دارو با برداشتن و پوسته ریزی یک لایه از سطح پوست و تغییر میزان ویتامین آ در پوست ،باعث می شود سراین مجاری عرق،سباسه و چربی باز بماند و خود به خود مکانیزم ایجاد جوش کمتر شود.

همچنین دارو های آنتی بیوتیکی مانند آزویتروماکسین،سفکسین،سفالکسین نیز برای این درمان وجود دارد. بعد از مصرف این داروها همان مکانیزمی که سلولهای التهابی وگلبولهای سفید به ناحیه حمله می کردند کمتر می شود و میکروبهای آنجا با آنتی بیوتیک ها از بین می روند و سیستم دفاعی در آنجا تجمع پیدا نمی کند و خود به خود التهاب وعفونت جوشها کمترمی شود.

داروهای دیگری که در داروخانه است،داروی شبه هورمونی است مثل اسپلین و لاکتون که برای جوش داده می شود و این دارو با تغییر میزان هورمونهایی که از غدد فوق کلیوی آزاد می شوند در درمان جوشها تاثیر دارد.

داروی دیگری به نام فلوتامید وجود دارد که به صورت رقابتی با تستسترون عمل می کند ومی تواند باعث شود تا مکانیزم هورمونی ایجاد جوش از بین برود. ولی نکته اینجاست که تمام این داروها فقط باعث کنترل ایجاد جوش می شوند و در عمل تا وقتی که پوست به این تغییر و توازن هورمونی عادت نکند این مشکل وجود نخواهد داشت.

* عوارض روانی آکنه:

آکنه اثرات روانی زیادی بر روی فرد می گذارد واهمیت بسیار بالایی دارد،یک نوجوان دختر یا پسر را در نظر بگیرید که در اثر ایجاد جوشها یا آکنه های شدید و قرمز یا چرکی چه مشکلات اجتماعی در کار زندگی برای آنها بوجود می آید،

زیرا نمی توانند ارتباط خوبی به خاطر ظاهر خودشان داشته باشند در صورتی که با این درمان بسیار ساده و و بدون اذیت این مساله روانی هم بر طرف می شود.ما به شما توصیه می کنیم که در رابطه با این موضوعات تحقیق و بررسی داشته باشید و ببینید که چقدر راحت می توان از این بیماری نجات پیدا کنید و بدون درد و صرف وقت زیاد از طریق طب سوزنی و روش کت گوت و طب چینی با آکنه خداحافظی کنید.

منبع : بیتوته

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha