معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، یکی از راه هایی که کمک بسیاری در انتخاب کمپ برای ترک اعتیاد می کند را چنین بیان کرد :« خط ملی اعتیاد به شماره 09628 است ، این شماره تمام مراکز ترک اعتیاد ، کمپ ها و سایر مراکز بستری را در طول سطح کشور معرفی می کند و افراد اطلاعات لازم را در خصوص کمپ ها می توانند دریافت کنند».

برخورد با کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد با جدیت دنبال میشود/مراکز مجاز ترک اعتیاد را از خط ملی اعتیاد بخواهید
سلامت نیوز: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، یکی از راه هایی که کمک بسیاری در انتخاب کمپ برای ترک اعتیاد می کند را چنین بیان کرد :« خط ملی اعتیاد به شماره 09628 است ، این شماره تمام مراکز ترک اعتیاد ، کمپ ها و سایر مراکز بستری را در طول سطح کشور معرفی می کند و افراد اطلاعات لازم را در خصوص کمپ ها می توانند دریافت کنند».

دکتر فرید براتی سده ، در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در رابطه با کمپ های ترک اعتیاد چنین گفت :« کمپ هایی که در کشور ما وجود دارد دو دسته است : کمپ های مجاز و کمپ های غیر مجاز . کمپ های مجازعمدتا  تحت نظربهزیستی هستند توصیه می شود که خانواده ها فرزندان خود را برای  ترک اعتیاد به کمپ های مجاز ببرند به این دلیل که این کمپ های مجاز، دستورالعمل و مقررات خاص و مشخصی دارند ، هم چنین این کمپ ها  دارای تعرفه مشخصی هستند که از سوی سازمان های مربوطه به آنها ابلاغ شده است ،این کمپ ها دارای نیروهای ویژه ای هستند مثل مدد یار وغیره هستند ».

براتی سده، روان شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی، نکاتی را به خانواده ها برای انتخاب کمپ ترک اعتیاد توصیه کرد:« نکته اول این است که خانواده ها می توانند به مراکز بهزیستی استان و شهرستان ها ی خود مراجعه کنند و لیست کمپ های مجاز را از این مراکز دریافت کنند .نکته دوم این است که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرو یا ستاد مبارزه با مواد مخدر که در استانداری ها مستقر هستند ،در انتخاب کمپ های ترک اعتیاد می توانند کمک کنند ».

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، یکی از راه هایی که کمک به سزایی در انتخاب کمپ برای ترک اعتیاد  می کند را چنین بیان کرد :« خط ملی اعتیاد به شماره 09628 است ، این شماره تمام مراکز ترک اعتیاد ، کمپ ها و سایر مراکز بستری را در طول سطح کشور معرفی می کند و افراد اطلاعات لازم را در خصوص کمپ ها می توانند دریافت کنند».

وی در پاسخ به این سوال که بد رفتاری و خشونت و حتی گم شدن برخی از افراد که دراین کمپ ها حضور داشته اند گزارش  شده است گفت :« این گونه رفتارها و خشونت ها و حتی گم شدن افراد در هیچ کدام از مراکزترک اعتیاد مجاز تا به حال گزارش نشده است ».

براتی سده ، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، در رابطه با این که کدام نهاد مسئول رسیدگی به کمپ های غیر مجاز است ، گفت:« مسئول برخورد با کمپ های غیر مجاز صرفا بهزیستی نیست بلکه شورای هماهنگی استان ها که متشکل از قوه ی قضائیه ،وزارت بهداشت ، سازمان بهزیستی و ناجا می باشند از جمله نهاد های مسئول در رسیدگی رسیدگی به کمپ های غیر مجاز است ».

وی در پایان گفت :« طبق آخرین آماری که ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه داده است تا کنون حدود 400 کمپ غیر مجاز تعطیل شده اند برخورد با کمپ های غیر مجاز به طوری جدی دنبال می شود و کمپ های زیادی در سراسر کشور تا کنون بسته شده اند ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha