دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 75184

حوزه بهداشت و سلامت به دلیل تاثیر گذاری بر بخش‌های دیگر باید بیش از این‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سرانه سلامت در ایران پایین است
سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش سرانه بهداشت و درمان مردم ایران تاکید و اذعان کرد: سرانه سلامت در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است.

محسن علیمردانی امروز در گفت‌‌‌وگو با فارس به انتظار خود از مسئولان برای توجه به بخش سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه سلامت باید تبدیل به اولویت نخست نظام تبدیل شود.وی با اشاره به تصویب بودجه سال جاری افزود: این بودجه هم به مانند گذشته در بخش سلامت خیلی افزایش نیافته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازبینی در بودجه‌های در نظر گرفته شده برای بخش بهداشت و سلامت کشور تاکید کرد و گفت: در بودجه سال جاری مجلس تا حد توان در اصلاح بودجه بخش سلامت تلاش کرد.

وی تاکید کرد: حوزه بهداشت و سلامت به دلیل تاثیر گذاری بر بخش‌های دیگر باید بیش از این‌ها مورد توجه قرار گیرد.علیمردانی بر لزوم افزایش سرانه بهداشت و درمان مردم ایران تاکید و اذعان کرد: سرانه سلامت در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته پایین است.وی بحث پیشگیری را یکی از بایدهای حوزه سلامت کشور دانست و ادامه داد: پیشگیری به دلیل مزیت‌هایی که دارد باید در اولویت قرار گیرد.

*ارزان بودن پیشگیری در حوزه سلامت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارزان بودن پیشگیری در بخش بهداشت و سلامت را یکی از بارزترین مزایای آن اعلام و تصریح کرد: شاید به همین دلیل است که این موضوع در جامعه ما جدی گرفته شده و به صورت فراگیر در مورد آن صحبت می‌شود.

وی با بیان اینکه حرف زدن در مورد پیشگیری نمی‌تواند به آن کمک کند، اضافه کرد: برای عملیاتی شدن طرح پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان باید به صورت عملی اقدام شود چرا که اصل موضوع همان اقدام عملی کردن در این حوزه است.علیمردانی با اشاره به تصویب 5 هزار میلیارد تومانی بودجه در مجلس برای حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: این همه بودجه این حوزه نیست و در بحث کلان و فصول بودجه مبلغ افزایش می‌یابد.

وی افزود: در بودجه سال جاری به بخش‌هایی مانند تجهیزات مورد نیاز در حوزه سلامت و مسائل عمرانی هم توجه شده است.نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به همه حوزه بهداشت و درمان باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد، ادامه داد: دلسوزان حوزه سلامت باید متوجه باشند که بحث پیشگیری، آموزش و تحقیقات نباید در برنامه‌ریزی و بودجه بندی مورد غفلت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یادمان باشد اگر به امر پیشگیری در مورد برخی بیماری‌های کم توجهی شود تجهیزات و امکانات تهیه شده به هیچ وجه جوابگوی بار بیماری ناشی از غفلت‌ها در امر پیشگیری نخواهد بود.

علیمردانی تاثیر بیماری مانند قند خون را بر سلامت انسان اشاره و تصریح کرد: غفلت از ارائه هشدارهای پیشگیری در مورد این بیماری به قدری جدی است که نه تنها تجهیزات پاسخگوی آن نیست بلکه زندگی فرد مبتلا را به صورت جدی تحت تاثیر قرار داده و از چرخه تولید و اقتصاد کشور خارج می‌کند، درحالی که پیشگیری در این مورد مانع بروز بسیاری از معضلات فردی، خانوادگی و به تبع آنها اجتماعی را می گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت بودجه استان زنجان و مقایسه آن با سال گذشته گفت: تناسب رشد بودجه استان‌ها نسبت به سال گذشته با هم تفاوت زیادی نکرده است.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رقم بودجه استان زنجان هنوز اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha