سلامت نیوز : رئیس زندان شهرستان بانه اظهار داشت: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان نقش موثری در پیشگیری از جرم وآسیب‌های اجتماعی دارد.

حبیب الله رجب‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا بر ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان تاکید کرد واگفت: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان نقش موثری در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی دارد و می‌تواند از وقوع جرم‌های بعدی جلوگیری نماید.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه هنرهای صنایع دستی در بین زندانیان و به منظور فعال کردن کارگاه‌های شال بافی و صنایع دستی در محل زندان این شهرستان و همچنین ایجاد اشتغال و در آمدزایی برای زندانیان، همکاری‌های دوجانبه‌ای با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان انجام گرفته است.

رجب‌پور افزود: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از جرم‌های بعدی و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی آنان واز همه مهم‌تر به عنوان منبع درآمدی برای خانواده زندانیان تبدیل شود.

رئیس زندان شهرستان بانه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد در اختیار قرار دادن کارگاه شال بافی و مربی برای آموزش این صنعت در آمد زا در بین زندانیان بانه، اظهار خرسندی کرد و یادآور شد: برای اولین بار است که در این زندان، یک زندانی با تلاش و دسترنج خود و با آموزش هنر صنایع دستی توانسته مایحتاج خانواده خود را تامین نماید.

وی در پایان برآموزش هنرهای صنایع دستی همچون شال بافی، قالی بافی و جاجیم بافی که از شغل‌های زود بازده هستند تاکید کرد و گفت: این هنر‌ها با فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه نیز همخوانی دارد و در حال حاضر از رونق و بازار کار خوبی هم برخوردار بوده و تا حد قابل توجهی می‌تواند در رفع مشکلات مادی زندانیان و خانواده‌های آنان موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha