سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر 370 پزشک عمومی در برنامه پزشک خانواده شهری مشارکت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدرضا میرزایی در آیین افتتاح مرکز بهداشتی درمانی روستای گالشپل در شهرستان محمودآباد، ضمن اعلام این مطلب افزود: ویزیت خدمات این پزشکان و هزینه دارو رایگان است و بیمار به جز هزینه داروهای تخصصی هزینه‌ای نمی پردازد و فقط حق فنی داروخانه را باید پرداخت کنند.

وی گفت: از مجموع یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت شهری این استان تعداد 920 هزار نفر پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

دکتر میرزایی در خصوص هزینه ویزیت پزشکان متخصص تصریح کرد: بیمارانی که به مراکز بهداشتی درمانی و یا پزشک خانواده مراجعه و فرم ارجاع دریافت می کنند در صورت مراجعه به پزشکان متخصص تنها 10 درصد هزینه ویزیت را به مبلغ دو هزار تومان باید پرداخت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده روستائی از سال 1384 در مازندران آغاز شد، گفت: این دانشگاه در اجرای برنامه ملی پزشک خانواده شهری نیز از استانهای پیشرو و نمونه در کشور است.

دکتر میرزایی به وجود 157مرکز بهداشتی و درمانی روستائی در مازندران اشاره و تصریح کرد: در این مراکز، 350 پزشک عمومی و320 ماما به روستائیان خدمات بهداشتی ارائه می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اضافه کرد: 20 مرکز بهداشتی و درمانی روستائی استان به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات می پردازند و سایر مراکز به صورت تک شیفت دایر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha