سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 75219

یک لبخند زیبا قبل از هر فاکتور دیگری توجه اطرافیان ما را بویژه در اولین ارتباط، جلب می کند و شاید نخستین عامل ظاهری است که بواسطه آن، مورد قضاوت دیگران قرار می گیریم. داشتن دندان های خراب، زرد و معیوب می تواند تاثیر نامطلوب بر زندگی و حتی حرفه افراد داشته باشد که این امر در زنان بیشتر صدق می کند.

اسراری درباره سفید کردن دندان ها
سلامت نیوز : یک لبخند زیبا قبل از هر فاکتور دیگری توجه اطرافیان ما را بویژه در اولین ارتباط، جلب می کند و شاید نخستین عامل ظاهری است که بواسطه آن، مورد قضاوت دیگران قرار می گیریم. داشتن دندان های خراب، زرد و معیوب می تواند تاثیر نامطلوب بر زندگی و حتی حرفه افراد داشته باشد که این امر در زنان بیشتر صدق می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از البرز ؛ اغلب ما با مشاهده عکس لبخند افرادی با دندان های کاملا سفید و زیبا در تبلیغات مجلات، روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی به فکر راه حلی برای سفید کردن دندان هایمان می افتیم اما باید بدانیم که برای داشتن دندان های سفید مجبور نیستیم به انواع درمان های شیمیایی سخت و روکش های مصنوعی تن دهیم چرا که می توانیم با به کارگیری توصیه های زیر و به طور طبیعی دندان هایی سفید و درخشان داشته باشیم.

این توصیه ها به شرح زیر است: پس از صرف هر وعده غذایی یا مصرف تنقلات، میان وعده ها و نوشیدنی ها، دندان های خود را مسواک بزنید چرا که باقی ماندن ذرات غذا در دهان، محیط دهان را اسیدی کرده و این امر باعث تخریب و تغییر رنگ و زرد شدن بیشتر مینای دندان می شود.

استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید زیرا اغلب در شکاف بین دندان ها لکه هایی برجای می مانند و این فضاها، تنها با استفاده از نخ دندان تمیز می شوند. همچنین نوشیدن قهوه و چای و نوشیدنی های دارای رنگدانه را که موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه در دندان ها می شوند، ترک کرده و یا به حداقل برسانید.

استفاده روزانه از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان اصلی باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود اما استفاده از آن به صورت یک بار در هفته یکی از راه حل های قدیمی برای سفید کردن دندان ها است.

مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یک بار اگرچه یک توصیه پرهزینه است اما دندانپزشک با استفاده از ابزار فلزی مخصوص دندان های شما را به گونه ای جرم زدایی می کند که شما با هیچ روشی قادر به انجام آن نخواهید بود. غذاهای دارای خاصیت سفیدکنندگی مصرف کنید.

مطالعات علمی تایید می کند که بسیاری از موادغذایی برای سفید کردن دندان ها مفید هستند. مصرف موادغذایی از جمله پنیر، توت فرنگی، برگ بو، پوست پرتقال و نیز تکه های خام سبزیجاتی نظیر هویج، کرفس، کرم بروکلی و خیار می تواند به سفیدی دندان ها کمک کند.

پوشیدن لباس هایی با رنگ های سرد و رنگ های پایه آبی نیز یکی از حقه هایی است که دندان ها را سفیدتر نشان می دهد. کربن (زغال) فعال که در فروشگاه های موادغذایی موجود است و سموم بدن را دفع می کند نیز می تواند به سفید کردن دندان ها کمک کند.

بدین صورت که مقدار کمی از این پودر را روی مسواک قرار داده و پس از خیس کردن، چند دقیقه دندان ها را با آن مسواک کنید. اکنون انتخاب با شماست که ازسفید کننده های طبیعی یا محصولات تجاری استفاده کنید چون تمام سفید کننده های صنعتی و خانگی حاوی یک ماده مشترک برای سفید کردن

دندان ها هستند که «پراکسید هیدروژن» نام دارد با این تفاوت که استفاده از روش های طبیعی و غیرشیمیایی بدون شک فاقد عوارض جانبی هستند. «پراکسید هیدروژن» در واقع ماده ای است که تقریبا همه موجودات زنده در مواجهه با عفونت از خود تولید می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha