رئیس انجمن علمی کولپوسکوپی و پاتولوژی سرویکس با حضور در کارگاه آسیب شناسی بیماری های رحم گفت : « سالانه 4هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به سرطان رحم جان خود را از دست می دهند ».

سلامت نیوز: دکتر نرگس ایزدی مود ، رئیس انجمن علمی کولپوسکوپی و پاتولوژی سرویکس با حضور در کارگاه آسیب شناسی بیماری های رحم ، در رابطه با تست پاپ اسمیر و انواع آن و اثراتی که در هر سن می گذارند صحبت کرد .

به گزارش سلامت نیوز ، دهمین کارگاه کولپوسکوپی و آسیب شناسی بیماری های رحم در روز پنج شنبه نهم خرداد سال جاری توسط انجمن علمی کولپوسکوپی و پاتولوژی سرویکس در  بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان برگزار شد.

انجمن علمی کولپوسکوپی و پاتولوژی سرویکس در سال 1384 با هدف بهبود ، پیشگیری ، تشخیص و درمان ضایعات پیش سرطانی و سرطانی گردن رحم تاسیس شده است .

 دکتر سهیلا امینی مقدم ، متخصص زنان در رابطه با تست کولپوسکوپی توضیحا تی را ارائه کرد و سپس در ادامه این مراسم نمونه ای از انجام کولپوسکوپی را بر روی بیمار را به صورت نمایشی  به اجرا در آورد .
وی با حضور در کارگاه کولپوسکوپی و آسیب شناسی بیماری های رحم گفت : « سالانه 4هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به سرطان رحم جان خود را از دست می دهند ».

وی خاطر نشان کرد : « کولپوسکوپی را در افراد باردار نباید انجام داد و انجام این تست را به بعد از زایمان و در حدود شش هفته بعد از زایمان باید موکول باید کرد .

غربالگری منظم برای سرطان رحم ، نقش مهمی در حفظ  سلامتی و پیشگیری از سرطان رحم دارد ، کولپوسکوپی تستی است که توسط کادر درمانی و متخصصان زنان به افراد بیمار توصیه می شود . کولپوسکوپی به متخصصان این امکان را می دهد تا از داخل رحم بررسی هایی به عمل  آورند » .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha