چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 75244

هرچند کارشناسان این طرح را برای حوزه سلامت کشور مثبت ارزیابی می کردند اما شنابزدگی در اجرای آن را به ضرر طرح می دانستند.

پزشک خانواده مشکل بودجه دارد
سلامت نیوز :اجرای پزشک خانواده از دوران وزارت دستجردی کلید خورد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ هرچند کارشناسان این طرح را برای حوزه سلامت کشور مثبت ارزیابی می کردند اما شنابزدگی در اجرای آن را به ضرر طرح می دانستند.امسال هم نسخه 02 طرح پزشک خانواده در 8 استان اجرا می شود.درباره اجرای این طرح و مشکلات آن با عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت وگویی را انجام داده ایم:

همانطور که می دانید اجرای نسخه 02 طرح پزشک خانواده در 8 استان کشوربه زودی اجرایی می شود.وزارت بهداشت در این زمینه مشکل بودجه ندارد؟
همه کارشناسان حوزه سلامت معتقدند که پزشک خانواده طرحی جامع و خوب بوده اما باید این واقعیت را پذیرفت که زیر ساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح هنوز فراهم نشده است.این طرح نیاز به بودجه کلانی دارد که با این اعداد و ارقام فعلی سخت اجرا می شود. سال قبل هم به دلیل همین مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده با شکست روبرو شد.

یعنی پزشک خانواده تنها مشکل بودجه دارد؟
ناهماهنگی در ساختار حوزه سلامت از علت‌های اصلی موفق نبودن اجرای طرح پزشک خانواده است،چون اجرای این طرح نیاز به سیستمی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده دارد .

بودجه این طرح چقدر است که شما آن را کم می دانید؟
2هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده که این رقم کم است و نیاز به بودجه کلانی دارد،چون این طرح هزینه‌های سنگینی دارد.

به نظر شما بیمه ها نمی توانند این مشکل را حل کنند؟
متاسفانه بیمه‌ها برای انعقاد قرارداد در طرح پزشک خانواده،اقدام نمی کنند.به نظر من زمانی می‌توانیم طرح‌های حوزه سلامت را درست اجرا کنیم که بیمه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند که بدون‌شک همین انجام وظیفه نیز از بروز بسیاری از مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور مانند پدیده زیرمیزی پزشکان جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha