چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

گرانی و تورم و فشارهای روحی،اضطراب و استرس زندگی ماشینی و اخبار دلهره آفرین دلایل اصلی دق مرگ شدن یا همان شوک است .

900 تهرانی سال گذشته دق مرگ شدند
سلامت نیوز :  یك آسیب شناس اجتماعی گفت: تنها 15 نفر در سال 91 بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفته اند و 900 نفر بر اثر شوك از دنیا رفته اند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینكه در سال 91 در تهران 15 نفر بر اثر مرگ طبیعی و 900 نفر بر اثر شوک از دنیا رفته اند گفت: در این دنیا مرگ مرگ پایان زندگی است و از نگاه ما مسلمانان سر آغاز حیات دوباره است . هر انسا ن برای چشیدن طعم مرگ باید بهانه ای داشته باشد و معمولی ترین و عادی ترین دلیل برای فوت مرگ طبیعی است .

وی ادامه داد: مرگ طبیعی یعنی این که یک انسان در زندگی عمر طبیعی خود را به پایان رسانده و از دنیا می رود. عمر طبیعی انسانها در کشورهای مختلف متفاوت است در کشور ما از 80 تا 120 سال در روزگاری عمر طبیعی بود . اما حالا در شهر بزرگی مثل تهران وبیش از 90 هزار متوفی 15 نفر براثر مرگ طبیعی می میرند و بقیه بر اثر تصادف ،مسمومیت، سقوط از بلندی و درگیری دفتر عمرشان بسته می شود  جالب توجه است در آمار متوفی بهشت زهرا بیش از900 نفر در اثر شوک از دنیا رفته اند.

این آسیب شناس بابیان این كه انواع شوك از نظر مفهوم شناسی یعنی دق مرگ شدن گفت: گرانی و تورم و فشارهای روحی،اضطراب و استرس زندگی ماشینی و اخبار دلهره آفرین دلایل اصلی دق مرگ شدن یا همان شوک است .

ابهری اضافه كرد: باید اندکی اندیشید که چگونه است که در شهری مثل تهران این قدر عمر طبیعی کوتاه شده و مرگ طبیعی کم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha