پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۸
کد خبر: 75267

از وقتی که مسوولیت وزارت بهداشت را برعهده گرفت، بیشتر از هر چیزی، فعالیت‌های این وزارتخانه را به سمت سیاسی‌کاری پیش برده است .

از رای اعتماد به وزیر بهداشت پشیمانیم
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات متعدد دارویی و درمانی حوزه سلامت که وزیر بهداشت برخلاف قول‌هایش در زمان گرفتن رای اعتماد اعلام کرده بود آنها را برطرف می‌کند، گفت: از رای اعتماد به وزیر بهداشت کنونی پشیمانیم.

محمدحسین قربانی، در تشریح مشکلات کنونی حوزه سلامت به «تسنیم» گفت: متاسفانه وضعیت حوزه سلامت در کشور مناسب نیست و بیشترین مشکلات نیز در حوزه دارو است، مثلا بیماران مبتلا به «ام،‌اس» در حال حاضر باید برای تهیه داروهای خود هزینه‌های سنگینی را بپردازند و این درحالی است که برخی از این داروها نیز اصلا برای بیماران فراهم نمی‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت کنونی تصریح کرد: آقای دکترطریقت، از وقتی که مسوولیت وزارت بهداشت را برعهده گرفت، بیشتر از هر چیزی، فعالیت‌های این وزارتخانه را به سمت سیاسی‌کاری پیش برد، مثلا همین جداکردن دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران که اکنون اکثر دانشجویان دانشگاه ایران از این تصمیم ناراضی هستند ولی صدایشان به جایی نمی‌رسد. 

قربانی با تشریح وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در مجموع ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران کار درستی نبود ولی این جداسازی نیز کار بدتری بود چون هردو اقدام یک شب صورت پذیرفت و امروز ما شاهد آن هستیم که به دلیل نفوذ چند استاد پزشکی در قوه مجریه، این تصمیمات صورت می‌پذیرد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال، وزیر بهداشت باید شجاعت و نفوذ لازم را در دولت داشته باشد تا بودجه‌های حوزه سلامت را که مجلس تصویب کرده است از رییس‌جمهور دریافت کند ولی امروز شاهد آن هستیم که این امر که محقق نشده است هیچ، بلکه از هیات دولت نیز به وزیر بهداشت القا می‌کنند که در حوزه سلامت چطور عمل کند و تمام این موارد به سلامت کشور آسیب وارد می‌کند.

قربانی در پاسخ به این پرسش که با وجود این انتقادات چرا به دکترطریقت در مجلس رای اعتماد دادید، بیان کرد: رای اعتماد به دکترطریقت با توجه به شرایط دولت کنونی وضعیت خاصی را دربر داشت، ولی دکترطریقت در مجلس صراحتا قول داد به مشکلات اساسی حوزه سلامت بپردازد ولی امروز نه اینکه به برطرف‌کردن این مشکلات نپرداخته بلکه به مسایل حاشیه‌ای می‌پردازد و اگر می‌دانستیم وی اینگونه می‌خواهد عمل کند رای اعتماد نمی‌دادیم، البته دکترطریقت رای اعتماد ضعیفی هم در مجلس داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت به صورتی شده است که وقتی از دکترطریقت می‌خواهیم اعتبارات حوزه سلامت که در مجلس تصویب شده است را از رییس‌جمهور مطالبه کند، وی با کمال تعجب می‌گوید من نمی‌توانم، شما نمایندگان مجلس از دکتراحمدی‌نژاد این درخواست را کنید، حال با این وضعیت که نمی‌شود بر عرصه سلامت مدیریت کرد و وی همیشه توپ را به زمین مجلس می‌فرستد و در صحبت‌های جدیدش هم برخورد با زیرمیزی پزشکی را منوط به اجازه مجلس عنوان کرده‌ است تا اختیارات بیشتری در این زمینه داشته باشد که چنین مساله‌ای صحیح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha