پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 75281
سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد که داروهای مورد استفاده برای درمان مراحل اولیه بیماری آلزایمر نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماران قلبی و مرگ را کاهش می‌دهد.محققان بیش از 7 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر را در سوئد به مدت بیش از سه سال پی‌گیری کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات نشان داد که افرادی که مهار‌کننده‌های کولین استراز مصرف می‌کرده‌اند تا 38 درصد کمتر در خطر حمله قلبی، ‌26 درصد کمتر در معرض مرگ‌ومیر ناشی از علل قلبی عروقی مانند سکته‌مغزی و 36 درصد کمتر در خطر مرگ‌ومیر به هر علت در مقایسه با افرادی که این داروها را مصرف نکرده‌اند را مواجه شوند.

بر اساس این تحقیقات که در مجله اروپا منتشر شد، بیمارانی که بالاترین دوز توصیه شده از مهارکنندهای کولین استراز را مصرف کرده بودند نسبت به افرادی که از این داروها هرگز استفاده نکرده بودند تا 65 درصد احتمال خطر کمتری به حملات قلبی و 46 درصد کمتر به مرگ و میر ناشی از این بیماری روبرو شده‌اند.

«پروفسور پیتر نوردستوم» از دانشگاه یومئا در سوئد نویسنده این تحقیقات گفت: درصورتیکه شما این کاهش را در ارقام مطلق معنی کنید آن بدان معنی می‌شود که برای هر 100 هزار فرد مبتلا به بیماری آلزایمر 180 حمله قلبی کمتر وجود خواهد داشت (295 دربرابر 475) و 1،125 مرگ ومیر کمتر از همه علل  (2 هزار دربرابر 3،125) هر سال در میان افرادی که از این داروها استفاده کرده‌اند در مقایسه با افرادی که از این داروها استفاده‌ نمی‌کنند وجود دارد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این داروها بر عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می‌کند، دارای اثرات سودمندی دارد و ممکن است خواص ضد التهابی نیز داشته باشد.

وی افزود: تا آنجا که ما می‌دانیم این اولین بار است که استفاده از مهارکنندهای کولین استراز (ChEIs) با کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و مرگ‌ومیر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha