سلامت نیوز : پس از پشت سر گذاشتن رویدادهای خشونت آمیز و دردناک، دلشوره گرفتن و مضطرب شدن امری عادی است. حتی اگر در بطن ماجرا نبوده باشید نیز رویداد خطرناک بر شما تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اضطراب به معنی یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است.  همهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید، غیرعادی و مشکل‌ساز است.

تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در زنان، جوانان ،طبقات کم‌درآمد و افراد میانسال و سال‌خورده بیشتر دیده می‌شود.بنابراین مطالعه و اجرای توصیه‌های زیر می‌تواند در مقابله با اضطراب مفید باشد:

گفت وگو با افراد مورد اعتماد                                                                                  

چنین افرادی می‌توانند شامل والدین، دوستان، همسایه‌ها، اساتید، مربی‌ها، متخصص مشاور، پزشک خانواده، روحانی مسجد و ... باشد. اگر تجربه دردناکی را پشت سر گذاشته‌اید بهتر است با فرد قابل اعتمادی درباره آن گفت و گو کنید. در غیر این صورت باید به متخصص مشاور یا روان پزشک مراجعه کنید.

مشارکت کردن

پیاده روی، مشارکت در برنامه‌های اجتماعی و عام المنفعه، ورزش کردن، نوشتن خاطرات، نواختن ساز موسیقی و... می‌تواند به متعادل ساختن احساسات کمک زیادی کند.

ایمن کردن دانشگاه و جامعه

با پیوستن به گروههای مبارزه با خشونت در دانشگاه یا جامعه می‌توانید علیه خشونت ورزی فعالیت کنید.

ارتباط با دیگران

ارتباط‌ با دوستان، اعضای خانواده و همسایه‌ها را حفظ کنید. این کار به کاهش نگرانی و اضطراب کمک زیادی می‌کند.

مراقبت کردن از خود

اختلال خواب و تغذیه، نگرانی و اضطراب می‌تواند فرد را بیمار کند. به اندازه کافی بخوابید، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، ورزش کنید و خلق وخوی خوبی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha