سلامت نیوز : فوق تخصص عفونی اطفال گفت: تب، سرفه، گوش درد، قرمزی و تورم گلو، قرمزی و تورم یک یا دو چشم و ترشحاتی که از چشم خارج می‌شود به علاوه سرفه های قطاری پشت سرهم از علائم سرماخوردگی تابستانی هستند.

محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بیماری شایع در کودکان در فصل تابستان ، سرماخوردگی تابستانی است.

فوق تخصص عفونی اطفال افزود: ویروس های موجود در فصل تابستان با ویروس‌های موجود در فصل زمستان فرق دارند و در بیماری سرماخوردگی تابستانی ما با ویروس آدنوویروس مواجهیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: علائمی نظیر تب، سرفه، قرمزی و تورم گلو، قرمزی و تورم یک یا دو چشم و ترشحاتی که از چشم خارج می‌شود از علائم سرماخوردگی تابستانی هستند.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران ادامه داد: این بیماری با گوش نیز درگیرمی شود و دیده شده که گوش درد نیز در این بیماری وجود دارد.

بلورساز، بروز ویروس های تابستانی را به صورت ناگهانی دانست و افزود: این بیماری یک دوره کمون یک تا 3 روزه دارد که متعاقب آن علائم گفته شده ظاهر می‌شود.

فوق تخصص عفونی اطفال، سرفه‌های خاص این بیماری را به صورت سرفه‌های حمله‌ای و تیپ سیاه سرفه دانست و افزود: گاهی این بیماری با سیاه سرفه اشتباه گرفته می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرفه‌های قطاری پشت سر هم را که نهایتاً به استفراغ منتهی می‌شود از جمله علائم این بیماری دانست و افزود: بعد از استفراغ، سرفه‌ها قطع می‌شود و گاهی اوقات هم کبودی و قرمزی در صورت کودک پدیدار می‌شود.

فوق تخصص عفونی اطفال سرماخوردگی تابستانی را با درگیری عفونی در قسمت‌های فوقانی مثل گلو، گوش و چشم مرتبط دانست و افزود: این بیماری حتی ناحیه ریه را نیز درگیر می‌کند و می‌بایست سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران اضافه کرد: کودک باید استراحت کند و از مایعات فراوان و گرم استفاده کند و حتی‌ المقدور به استخر نرود چرا که ممکن است باعث ابتلای دیگران شود.

وی عدم مراجعه به پزشک را باعث طولانی شدن سرفه کودک به بیش از دو هفته دانست و افزود: این سرفه‌ها می‌تواند کودک و خانواده را دچار ناراحتی سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha