جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

بیشترین آمار فوت‌شدگان در استان کرج بوده است که در این استان شش نفر فوت کرده‌اند که در حال بررسی این موضوع هستیم تا به دلایل آن پی ببریم.

مرگ 39 نفر در مراکز ترک اعتیاد !

سلامت نیوز : مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه 560 مرکز اقامتی ترک اعتیاد (کمپ‌های میان مدت) در کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته 39 نفر در این مراکز فوت شده‌اند.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه هنوز دلایل فوت این افراد مشخص نیست و به زودی اعلام خواهد شد، اظهار کرد: بیشترین آمار فوت‌شدگان در استان کرج بوده است که در این استان شش نفر فوت کرده‌اند که در حال بررسی این موضوع هستیم تا به دلایل آن پی ببریم.

وی در مورد مراکز اقامتی ترک اعتیاد (کمپ‌های میان‌مدت) خاطرنشان کرد: در سال گذشته 158هزار نفر از مردان و زنان از خدمات این مراکز استفاده کردند که از این تعداد 4070 نفر زن و بقیه مرد بودند.

براتی سده افزود: 1737 نفر از این زنان 18 تا 29 سال و 2333 نفر زنان 30 تا 55 سال بوده‌اند.به گفته وی، از میان مردان 76هزار نفر 18 تا 29 ساله بودند، اما مابقی 30 تا 55 ساله بودند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد تعداد مراکز اقامتی ترک اعتیاد مربوط به زنان نیز خاطرنشان کرد: 24 کمپ ویژه زنان و مابقی مخصوص مردان است.

براتی سده همچنین از افزایش مراکز و مراجعین این مراکز در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: کل مراجعین در سال 90 تعداد 99 هزار نفر و تعداد مراکزمان نیز 333 مرکز بوده است.

وی در تعریف مراکز اقامتی ترک اعتیاد کمپ‌های میان‌مدت گفت: این مراکز، مراکزی هستند که دوره ترک در آنها یکماهه است و افراد با مراجعه به این مراکز و استفاده از سنت‌ها و آموزه‌های گروه‌های همتا (معتادان بهبودیافته) درمان می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: در این مراکز پزشک، روانشناس و مددیار وجود دارد و در صورت لزوم خدمات دارویی نیز تحت نظر پزشک تجویز می‌شود و حتی خانواده‌های معتادان نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: پس از یک‌ماه فرد از این مراکز ترخیص می‌شوند، اما باید پس از آن پیگیری‌های لازم انجام و این افراد وارد سیستم حمایتی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha