سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان در پاسخ به این پرسش که " آیا کیست تخمدان هم در سنین جوانی شایع است"، عنوان کرد: معمولا تخمدان‌های پلی‌کیستیک همراه با عادات ماهیانه نامنظم، چاقی و رویش موهای زائد، از جمله مشکلات شایع زنان است که بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

دکتر ربابه طاهری‌پناه در گفت‌وگو با (ایسنا)، دردهای دوره قاعدگی، عفونت‌های دستگاه تناسلی و تخمدان پلی‌کیستیک را در میان دختران و زنان 20 تا 30 ساله شایع دانسته و گفت: اگر دختران و زنان در این رده بندی سنی ازدواج کرده باشند با مشکلات باروری و حاملگی ناخواسته نیز روبرو خواهند شد.

عضو هیئت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: در این گونه موارد، دریافت مشاوره لازم، برگزاری کلاس‌های آموزشی، فراهم کردن و در دسترس بودن وسایل پیشگیری از بارداری و نحوه استفاده از آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این جراح و متخصص زنان و زایمان به ارائه توصیه‌هایی پیرامون جلوگیری از ابتلا به مشکلات زنانه در سنین میانسالی و یائسگی پرداخت و گفت: پیگیری و انجام تست‌های غربالگری پیش از هر اقدام دیگری ضروری است.

طاهری پناه توصیه کرد: لازم است بانوان در صورت بروز هر گونه تغییر در عادات ماهیانه، بزرگی شکم و تغییر در دستگاه تناسلی به پزشک مراجعه نمایند و مراقب سلامت خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha