سلامت نیوز : عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان، گفت: تجمیع بیمه‌ها و تبدیل آن به کارت هوشمند، فعالیت صندوقهای بیمه‌ای واحد زیرنظر وزارتخانه‌ای مشخص و یکپارچه شدن تعرفه‌ها در کل کشور از جمله‌ وعده‌هایی بود که در دولت احمدی‌نژاد محقق نشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدجواد نظری‌مهر درباره توزیع داروی بیماران خاص به وسیله کارت هوشمند، افزود: حدود ۴ سال است که برای اجرای کارت هوشمند پیگیری‌های زیادی انجام شده که در نهایت قرار است با تجمیع بیمه‌ها، کارت هوشمند جایگزین شود.

وی‌ ادامه داد: در سایر کشورها نیز توزیع دارو به وسیله کارت هوشمند رایج است و به طور حتم در صورت اجرای آن، از ورود دلالان به حوزه دارو جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه داشتن کارت هوشمند باعث تسهیل در دسترسی آسان بیماران به دارو می‌شود، تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این کارت آن است که بین بیمار و پزشک یا داروخانه‌دار پولی ردوبدل نمی‌شود که همین عوامل از مشکلاتی مانند پدیده زیرمیزی پزشکان جلوگیری می‌کند.

نظری‌مهر، تجمیع بیمه‌ها را از اقدامات اولیه برای توزیع کارت هوشمند خواند وافزود: تجمیع بیمه‌ها از جمله قعالیت‌هایی است که حدود ۴ سال است مجلس آن را پیگیری می‌کند و متاسفانه هر زمان که وزیری روی کار آمد نتوانست مشکلات حوزه بهداشت و درمان را سامان دهد.

وی تاکید کرد: تجمیع بیمه‌ها و تبدیل آن به کارت هوشمند، فعالیت صندوق‌های بیمه‌ای واحد زیرنظر وزارتخانه‌ای مشخص و  یکپارچه شدن تعرفه‌ها در کل کشور از جمله‌ وعده وعیدهایی بود که در دولت احمدی‌نژاد نتوانست محقق شود.

نظری مهر با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه بهداشت و درمان کشور، یادآور شد: هیچ اراده‌ای در کشور وجود ندارد تا مشکلات بخش سلامت را رفع کند؛ عدالتی که رئیس جمهور از آن حرف می‌زد به هیچ وجه در حوزه سلامت عملیاتی نشد.

وی درباره بی‌عدالتی موجود در حوزه سلامت، تصریح کرد: در زمینه دارو زمانی که زیرساختها به خوبی دیده نشود و قانون زیرپا گذاشته شود مشکلات متعددی دامنگیر حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعید می‌دانم این دولت بتواند اقدامی مناسب در جهت بهبود وضعیت بیماران انجام دهد در هر صورت امیدواریم با اختصاص حدود ۵ میلیارد تومان بودجه به حوزه بهداشت و درمان کشور، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha