یک مشاور خانواده و روانشناس با بیان این که :« فیلم ها و نمایش های تلویزیونی نقش زیادی در بروز رفتارهای خشونت آمیز و کاهش خشونت دارند » تاکید کرد :« می توان در قالب فیلم و سریال قوانین مذاکره را به افراد بیاموزیم که موجب درگیری و بروز رفتارهای خشونت آمیز نشود ».

لزوم آموزش مذاکره از طریق برنامه های تلویزیونی
سلامت نیوز: یک مشاور خانواده و روانشناس  با بیان این که :« گاهی پدر و مادر ها می گویند چون ما فرزندان را به دنیا آوردیم پس این حق را داریم که تمام اصول زندگی را به آنها دیکته کنیم و به آنها دستور بدهیم :افزود « در اصطلاح گفته می شود که این والدین مدیریت آمرانه دارند، این والدین قصد دارند با خشونت کلامی و دستوری کارهای خود را پیش ببرند ،که معمولا فرزندان این دستورات آمرانه والدین را تا 14 سالگی گوش می دهند و از آن پس از آن سرپیچی می کنند و روبروی والدین خود قرار می گیرند ».

دکتر اصغر کیهان نیا  در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت :« ما دو سال طول می کشد تا صحبت کردن یاد بگیریم اما 30 سال طول می کشد تا چگونه حرف زدن و کجا و چگونه حرف زدن را یاد بگیریم ».

این روانشناس در ادامه گفت: « وسیله ارتباطی ما انسان ها با یکدیگر کلام است . اگرما قدرت کنترل زبان هنر مذاکره را داشته باشیم به خوبی می توانیم با اطرافیان در تماس باشیم .افرادی که نمی توانند به خوبی صحبت کنند مجبورند به خشونت کلامی یا فیزیکی متوسل شوند که این همان مصداق سخن حضرت علی است که می فرماید :اگر کسی که بر زبان خود تسلط نداشته باشد این امر موجب فلاکت او می شود ».

وی در ادامه گفت:« خشونت های کلامی تاثیرات بسیار ناگواری دارد ، زن و شوهر باید قادر باشند با مذاکره باهم صحبت کنند و باهم مساله را حل کنند ».

این مشاور خانواده و روانشناس  با بیان این که :« گاهی پدر و مادر ها می گویند چون ما فرزندان را به دنیا آوردیم پس این حق را داریم که تمام اصول زندگی را به آنها دیکته کنیم و به آنها دستور بدهیم :افزود « در اصطلاح گفته می شود که این والدین مدیریت آمرانه دارند، این والدین قصد دارند با خشونت کلامی و دستوری کارهای خود را پیش ببرند ،که معمولا فرزندان این دستورات آمرانه والدین را تا 14 سالگی گوش می دهند و از آن پس از آن سرپیچی می کنند و روبروی والدین خود قرار می گیرند ».

اصغر کیهان نیا افزود:« از جمله قوانین مذاکره این است که بتوانیم با افراد مذاکره کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم . کسانی که از قوانین مذاکره آگاهی دارند ، هیچ بحرانی در برقراری ارتباط  ندارند ».

وی در پاسخ به این سوال که رسانه چه نقشی در کاهش بروز خشونت دارند گفت: « فیلم ها و نمایش های تلویزیونی نقش زیادی در بروز رفتارهای خشونت آمیز و کاهش خشونت دارند . می توان در قالب فیلم و سریال قوانین مذاکره را به افراد بیاموزیم که موجب درگیری و بروز رفتارهای خشونت آمیز نشود ».

اصغر کیهان نیاتاکید کرد:« خشونت خانوادگی می تواند باعث بروز انحرافات اجتماعی هم بشود ، این زمانی است که والدین با فرزندان در خانواده با خشونت رفتار می کنند در نهایت فرزندان تصمیم به مذاکره و برقراری ارتباط بیشتر با گروه همسالان می کنند که این می تواند خود زمینه بروز و آسیب اجتماعی را فراهم کند .»

وی در پایان گفت:« خشونت خانوداگی بین زوجین می تواند باعث افسردگی یکی از طرفین و در نهایت جدایی و طلاق هم شود ».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha