شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 75349
سلامت نیوز :یک سازمان غیردولتی که در زمینه حمایت از بیماران سرطانی فعالیت می‌کند، اعلام کرد که حدود نیمی از جمعیت انگلیس تا سال 2020 میلادی به بیماری سرطان مبتلا خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ سازمان خیریه «مک‌میلان» در گزارش خود همچنین تأکید کرده است که تعداد کسانی که از بیماری سرطان جان سالم به در می‌برند، در حال افزایش است.براساس این گزارش تا سال 2020 میلادی 47 درصد مردم انگلیس در طول زندگی خود بیماری سرطان را تجربه خواهند کرد. این نسبت در سال 1992 میلادی حدود 32درصد و در سال 2010 میلادی حدود 44درصد بوده است.

«در سال 1992 حدود 21درصد مبتلایان به بیماری سرطان (21درصد) بر اثر این بیماری نمردند، بلکه عوامل دیگری باعث مرگ آنان شد. این رقم در سال 2010 میلادی به حدود 90 هزار نفر (35درصد) افزایش یافت و پیش‌بینی می شود که باتوجه به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه مبارزه با سرطان، این آمار در سال 2020 میلادی به حدود 40درصد افزایش یابد.»

سازمان خیریه حمایت از بیماران سرطانی «مک‌میلان» افزود: طی این سال‌ها علاوه بر بیماری سرطان، بیماری‌های قلبی و تنفسی و انواع سکته از دیگر عوامل اصلی مرگ و میر بیماران انگلیسی بوده است.

براساس برآورد این سازمان خیریه، با اینکه آمار کسانی که از بیماری سرطان جان سالم به در می‌برند، ترغیب‌کننده است ولی شواهد و مدارک موجود نشان می‌دهد که بسیاری از این افراد به دلیل تأثیرات جانبی بیماری سرطان نمی‌توانند به زندگی عادی بازگردند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

وزارت بهداشت و درمان انگلیس به دنبال این است که تا سال 15-2014 میلادی سالانه حدود پنج هزار نفر به آمار کسانی که از بیماری سرطان نجات می‌یابند، اضافه کند.
به عقیده کارشناسان، افزایش سن امید به زندگی، پیر شدن جمعیت و تشخیص‌های زودهنگام در کنار عواملی نظیر تغذیه ناسالم و بی‌تحرکی فیزیکی از جمله عواملی است که باعث می‌شود تعداد افرادی که در طول حیات خود بیماری سرطان را تجربه می‌کنند، افزایش یابد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha