به دنبال این افزایش سرعت تخصیص ارز، مشکلات احتمالی در وضعیت داروها به ویژه داروهای بیماران خاص به زودی برطرف خواهد شد.

تخصیص ارز دارو سرعت گرفت / کمبودهای احتمالی به زودی برطرف می‌شود

سلامت نیوز : وزیر بهداشت ضمن اعلام افزایش سرعت تخصیص ارز دارو، گفت: به دنبال این افزایش سرعت تخصیص ارز، مشکلات احتمالی در وضعیت داروها به ویژه داروهای بیماران خاص به زودی برطرف خواهد شد.

دکتر محمد حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود داروها به ویژه داروهای بیماران خاص، گفت: این وضعیت به زودی به شدت کامل خواهد شد، چرا که سرعت تخصیص ارز دارو بسیار بالا رفته است. بر این اساس اگر مشکل جزئی در تامین داروها وجود داشته باشد، برطرف خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره مشکلات مطرح در زمینه تامین مواد اولیه داروهای مخدر و تحت کنترل نیز گفت: معمولا برخی اوقات ارتباطات میان ستاد مبارز با مواد مخدر (که این مواد را در اختیار دارد)، نیروی انتظامی و وزارتخانه به اشکالاتی برمی‌خورد که طبیعی است؛ چرا که معدوم کردن و استفاده از مواد مخدر، روالی عادی نیست و مراحل خاصی دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آن که گویا تامین مواد اولیه داروهای مخدر و تحت کنترل از اواسط سال گذشته با مشکل روبرو شده است؟ گفت: این موضوع چیز جدیدی نیست، اگر روزی دیدید که متادون یا مورفین در بازار نیست، بدانید که وضع بحرانی است.

طریقت منفرد تاکید کرد: در مجموع در حال حاضر وضعیت داروهای مخدر و تحت کنترل بحرانی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha