شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 75358

آخرین اخبار و شنیده ها از وضعیت حکم دکتر علی رضا زالی رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران، حاکی از این است که این حکم همچنان در بایگانی دفتر ریاست جمهوری باقی مانده است.

آخرین وضعیت حکم رئیس نظام پزشکی
سلامت نیوز : بیش از سه ماه از برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور می گذرد ولی حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی هنوز به امضای رئیس جمهور نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ آخرین اخبار و شنیده ها از وضعیت حکم دکتر علی رضا زالی رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران، حاکی از این است که این حکم همچنان در بایگانی دفتر ریاست جمهوری باقی مانده است. در حالی که 104 روز از برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور می گذرد و رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی که با رای مجمع عمومی نظام پزشکی برگزیده شده است، همچنان منتظر امضای حکم توسط رئیس جمهور هستند.

دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان این مطلب که انتخابات نظام پزشکی کاملاً قانونی برگزار شده است، عنوان داشته است که رئیس جمهور برای امضای حکم رئیس جدید این سازمان فقط دو هفته تا پایان زمان تصویب بودجه مهلت دارد در غیر این صورت با تصویب یک طرح دوفوریتی حق تنفیذ حکم رئیس این سازمان را به فرد دیگری واگذار می‌کنیم.

در اولین جلسه مجمع عمومی نظام پزشکی کشور که ششم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، دکتر علی رضا زالی با 165 رای در مقابل 56 رای دکتر عبدالرضا عزیزی، برای یک دوره 4 ساله به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران برگزیده شد.

بر اساس آنچه شنیده شده است، حکم تنفیذ رئیس جدید نظام پزشکی ایران به دولت دهم نرسد و انتظار می رود رئیس دولت یازدهم، حکم زالی را برای یک دوره 4 ساله امضا کند. این در حالی است که هیئت های مدیره نظام پزشکی در شهرستانها، با ترکیب جدید مشغول کار شده اند و همین مسئله موجب بروز ناهماهنگی در اجرای برنامه ها و امور مربوط به جامعه پزشکی شده است. به طوریکه شنیده شده جلسات هیئت انتظامی نظام پزشکی نیز برگزار نمی شود.

در آخرین پیگیری، از دکتر علی رضا زالی در خصوص امضای حکم توسط رئیس جمهور، وی نیز از امضا شدن یا نشدن این حکم اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود که خبری از تنفیذ حکم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha