سلامت نیوز : رییس اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت ضمن تاکید بر آن که کیفیت آب مناطق تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مشکلی نداشته وسالم است از پیگیری‌های انجام شده برای قرار گرفتن چند شهرک در تهران تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس غلامرضا شقاقی درباره میزان نیترات موجود در آب برخی مناطق تهران که پیش از این نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود، گفت: در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است. در مجموع در هر منطقه‌ای که آبرسانی تحت پوشش شرکت‌های آب و فاضلاب انجام می‌شود، معمولا کیفیت آب مصرفی از سوی شرکت آب و فاضلاب و همچنین وزارت بهداشت به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمام عوامل مربوطه مطابق استانداردها چک می‌شوند.

وی افزود: اکنون آبرسانی در اغلب شهرها و همچنین بسیاری از روستاها تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب انجام می‌شود و اگر مشکلی درباره کیفیت آب مصرفی مردم وجود داشته باشد، اطلاع رسانی‌های لازم به ساکنان منطقه مربوطه صورت می‌گیرد.

شقاقی ادامه داد: عمدتا مشکلات‌ مربوط به مناطقی است که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند؛ چه برخی مناطق شهری چه برخی مناطق روستایی. در این موارد نیز آموزش‌هایی در زمینه چگونگی مصرف آب به ساکنان مناطق مربوطه ارایه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تنها چند شهرک در تهران وجود دارند که آبرسانی آنها تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب نیست و به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند. پیگیری‌های لازم در حال انجام است که این شهرک‌ها نیز تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار گیرند. در مجموع تعداد مناطق شهری که تحت پوشش شبکه آب وفاضلاب نباشند، بسیار محدود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha