شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 75375

سلامت نیوز :  پزشکان مرکز درمانی دانشگاه ویرجینیا از بستری شدن مردی در این مرکز خبر دادند که به دلیل مصرف بیش از حد سس سویا به کما رفته بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشک معالج این مرد گفت: «هایپرناتریومی» وضعیت جسمی خطرناکی است که موجب می‌شود مغز مقدار زیادی آب از دست بدهد. زمانی که مقدار نمک در جریان خون افزایش یابد، آب طی فرایندی موسوم به «اسمز» از بافت‌های بدن خارج می‌شود و برای متعادل ساختن سطح نمک، وارد جریان خون می‌شود. به این ترتیب با خروج آب از مغز، احتمال خونریزی این عضو بالا می‌رود.

وی افزود: این مرد به دلیل مصرف سس سویا دچار این حالت با علائم لرزش و حمله شده که بلافاصله به بیمارستان منتقل و اقدامات لازم برای بهبود وی انجام شد اما در زمان انتقال به بیمارستان در کما بود و به هیچ محرکی واکنش نشان نمی‌داد.

تیم پزشکی این بیمارستان به سرعت اقدام به خارج کردن نمک موجود در بدن این مرد از طریق وارد کردن ترکیب آب و قند به بدن او کردند و پس از گذشت پنج ساعت، میزان سدیم خون بدن مرد به سطح معمول رسید و پس از گذشت سه روز از کما بیرون آمد.

افراط در مصرف سدیم و نمک یکی از روش‌های سنتی خودکشی در چین باستان بوده است اما به ندرت این شیوه خودکشی در آمریکا استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha