سلامت نیوز :  پزشک مشاوره ترک دخانیات شهرستان یزد گفت: تازه‌ترین تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که کشیدن سیگار توان باروری مردان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر احمد مختاری اظهار کرد: مصرف سیگار توسط نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از عوامل نازایی در مردان و زنان بوده، چرا که بر اثر سوختن سیگار ماده رادیواکتیو با عنوان پلنیوم 210 تولید می‌شود که بسیار برای بدن مضر است.

وی ادامه داد: تازه‌ترین تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که کشیدن سیگار توان باروری مردان را کاهش می‌دهد بنابراین مردانی که می‌خواهند صاحب فرزند شوند باید از استعمال سیگار خودداری کنند زیرا طبق آخرین یافته پژوهشگران، سیگار کشیدن آسیب جدی به اسپرم‌ها می‌زند و باعث افت توانایی اتصال اسپرم و تخمک شده و به همین جهت میزان باروری را کاهش می‌دهد.

مختاری با بیان این مطلب که 40 درصد دلایل ناباروری به زنان برمی‌گردد و بقیه علت‌ها به هر دوی زن ‌و مرد مربوط می‌شود، افزود: ناباروری در مردان ممکن است دلایل مختلفی مانند مشکلات مربوط به تولید اسپرم، انتقال اسپرم و تحرک اسپرم، مشکلات آناتومیکی و غیره داشته باشد.

پزشک مشاوره ترک دخانیات شهرستان یزد عنوان کرد: مشکلات مربوط به تولید اسپرم منجر به کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌شوند که این کاهش تعداد اسپرم‌ها یکی از دلایل عمده ناباروری مردان در جامعه امروزی است و عوامل متعددی مانند تغییرات هورمونی، داروها، مواد مخدر، الکل، کافئین زیاد، سیگار و آسیب‌های وارده به بیضه‌ها باعث ایجاد این حالت می‌شوند. از طرف دیگر کاهش سطوح آنتی‌اکسیدان‌ها در خون نیز می‌تواند دلیلی برای کاهش تعداد اسپرم‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha