ر

سلامت نیوز :محققان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که میزان شیردهی کم ممکن است همان قدر با 5 هزار مورد سرطان پستان، نزدیک به 54 هزار مورد فشار خون بالا و تقریباً 14 هزار حملات قلبی در میان زنان آمریکایی هر ساله مرتبط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اما برخی از کارشناسان بر این نظرند که انجام تحقیقات بیشتری قبل از رسم نتیجه‌گیری در مورد سرطان سینه و سلامت زنان لازم است.

این محققان که با استفاده از یک مدل شبیه‌سازی شده، به نتایج خودشان رسیده‌اند، ‌گفتند: هزینه مرگ زودرس ناشی از بیماریهای مربوط به میزان شیردهی کم 17.4 میلیارد دلار در سال است.

این تحقیقات که در مجله زنان و زایمان در آمریکا به طور آنلاین منتشر شده است،‌ مرگ زودرس را‌ مرگ قبل از سن 70 سالگی یا بیش از 10 سال قبل از عمر متوسط زنان آمریکایی، ‌می‌داند.

محققان گفتند: فقط حدود 25 درصد از زنان آمریکایی به دنبال توصیه‌های پزشکی برای شیردهی هر کودک به مدت حداقل یک سال است.

این میزان کم همچنین با مبلغ 734 میلیون دلار دیگر در هزینه‌های پزشکی مستقیم برای زنان و 126 میلیون دلار دیگر در هزینه‌های غیرمستقیم در هر سال همراه است.

دکتر «استفانی برنیک»، رئیس بخش انکولوژی جراحی در بیمارستان «لنوکس هیل» در شهر نیویورک گفت: اگر چه تغذیه با شیر مادر ممکن است خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش دهد، اما تا اندازه‌ای رفتار مادر را نیز در برابر خطرات احتمالی کم می‌کند.

وی افزود: اگر زنی با صبر و زمان به مدت یک سال کودک خود را شیر بدهد ممکن است با استرس کمتری در زندگی روبه‌رو شود و احتمال می‌رود از حمله قلبی کمتری درآینده رنج برد.

دکتر برنیک گفت: یافته‌های این تحقیقات تحریک‌آمیز هستند اما برای اینکه روشن‌تر شود که تغذیه با شیر مادر چقدر برای سلامت کلی مادران مفید است تحقیقات بیشتری باید انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha