شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 75381
سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: هلال احمر برای برآورد میزان توانمندی و برطرف کردن نقاط ضعف خود با حضور ۲ هزار امدادگر مانور امدادرسانی زلزله فرضی در شمال تهران را برگزار می‌‌کند.

 محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس در مورد جزئیات برگزاری مانور فرضی در شمال تهران خاطرنشان کرد: تهران با ۳ گسل فعال شمال تهران،‌مشا و شهرری مواجه است و در اجرای مانور فرضی، شمال تهران را به دلیل بافت خاص انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: در این مانور 2 هزار نیروی امدادی از مناطق معین تهران مانند شهریار، ساوجبلاغ،کرج، شهرری، ورامین، فیروزکوه و دماوند شرکت می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این مانور مهمترین هدف ما انجام عملیات سریع جست و جو و اسکان اضطراری زلزله زدگان فرضی است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات امدادی برای زلزله 7.2 ریشتری در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: در این مانور مشخص می‌شود که چه مناطقی اعم از پارک، مدرسه و مسجد برای اسکان اضطراری زلزله زدگان شمال تهران مناسب است و بلافاصله چادرهای امدادی در این مانور برپا می‌شود.

مظفر استفاده از سگ‌های زنده یاب و در صورت اخذ مجوز استفاده از بالگرد امدادی را نیز از دیگر ابعاد مانور فرضی زلزله تهران عنوان کرد که احتمالاً اوایل تیر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha