پروفسور سمیعی استاد مشهور جراحی مغز و اعصاب جهان كه‌امروز شنبه مفتخر به دریافت عالی‌ترین نشان افتخاری دولت چین ویژه متخصصین خارجی شد ، این مدال و نشان افتخار را متعلق به همه ملت ایران دانست.

پروفسور سمیعی كه شنبه شب در مراسم ضیافت افطار و تجلیل ازشخصیت علمی وی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پكن سخن می‌گفت،افزود:" از همه كسانیكه برای اعتلای نام ایران تلاش می‌كنند ، سپاسگزارم."
وی حضور در سفارت ایران در چین را به منزله حضور در خاك مقدس ایران دانست و گفت:همه ما ایرانی هستیم و در هركجا و هر مسئولیتی كه هستیم باید برای سربلندی نام وطن عزیز خود تلاش كنیم.

سمیعی كه در جمع سفیر، اعضای نمایندگی ایران ، مسئولان نهادها و موسسات ایرانی و پزشكان ایرانی مشغول به تحصیل در رشته طب چینی سخن می‌گفت،افزود:
همه ایرانیان در هر كجای عالم ، سفیران فرهنگی ایران هستند و با توجه به روابط ایران و چین ایرانیان مقیم چین باید همه مساعی خود را برای تقویت و توسعه این روابط بكار گیرند.

پروفسور سمیعی جراح سرشناس و برجسته ایرانی مقیم آلمان با اشاره به تلاشهای ‪ ۴۰‬ساله خود در رشته جراحی مغز و اعصاب و ارتباط گسترده‌اش با ملت‌های مختلف گفت : احساس من این است كه با دریافت این نشان ، همه ملت ایران شاد شده‌اند.

وی گفت:"از اینكه دولت چین بالاترین نشان افتخاری ویژه متخصصین خارجی را به من اعطا كرد بسیار خوشحالم و این برای اولین بار است كه یك ایرانی مفتخر به دریافت چنین نشانی می‌شود و قطعا این مدال متعلق به‌همه ملت ایران است."
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم دكتر" جواد منصوری" سفیر ایران در چین نیز درسخنانی پروفسور سمیعی را از افتخارات جامعه پزشكی برشمرد و گفت : خدمات علمی و پزشكی دكتر سمیعی بر كسی پوشیده نیست.

سفیرایران درچین ، پروفسور مجید سمیعی را منشاء خدمات بسیاری در عرصه علم پزشكی درجهان دانست و گفت:این پزشك ایرانی تاكنون صدها دانشجو و پزشك را در رشته جراحی مغز و اعصاب تربیت و به جامعه پزشكی تحویل داده است.

وی با تاكید بر ضرورت گسترش همكاری‌های علمی میان ایران و چین گفت :
همكاریهای علمی و دانشگاهی میان ایران و چین در حال افزایش است و درحال حاضر ‪ ۱۵۰‬دانشجوی ایرانی در چین مشغول تحصیل هستند.

منصوری ، تبادل استاد و دانشجو ، همكاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی و تلاش برای شناخت و درك بهتر از فرهنگ ، زبان و تمدن دوكشور را مورد تاكید قرار داد.

در این مراسم ، یك جلد دیوان نفیس حافظ از سوی سفیر ایران در چین به دكتر سمیعی اهدا شد.

پروفسور "مجید سمیعی" پزشك ایرانی مقیم آلمان ، در سال ‪ ۱۳۱۶‬خورشید در شهرستان رشت دیده به جهان گشود و در سن ‪ ۳۳‬سالگی به درجه پروفسوری در رشته مغز و اعصاب مفتخر گردید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha