ناظران اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا توصیه می‌كنند داروهای ضدسرفه و سرماخوردگی كودكان حاوی دكونژستان و آنتی هیستامین كه بدون نسخه پزشك عرضه می‌شوند نباید برای كودكان كم سن و سال مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری رویترز از واشنگتن، این اداره هنوز تصمیم قطعی در مورد تغییر هشدار یا دستورات استفاده از این داروهای پرمصرف نگرفته است.

این اداره نظر میزگرد مشاوران برون سازمانی را در ماه آینده جویا خواهد شد.

این اداره مصرف داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه در كودكان را كه بدون نسخه پزشك عرضه می‌شوند مورد بررسی قرار داده است. گروهی از پزشكان و مقامات بهداشت عمومی طی یك بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به خطر این داروها و عدم كارایی آنها در كودكان ابراز داشته‌اند.

كارشناسان ناظر اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا اعلام كردند گزارشهای ارسالی به این اداره بیانگر آن است كه مصرف داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه با یا بدون نسخه پزشك، در كودكان كم سن به ویژه در كودكان زیر دو سال می‌تواند به مصرف دوز بالا و مرگبار دارو بیانجامد.

برچسب داروها باید حاوی هشدار قوی در مورد مصرف دوز بالای در كودكان باشد.

كارشناسان این اداره اعلام كردند همچنین درج عبارت "برای مصرف دكونژستان در كودكان زیر دو سال و آنتی هیستامین در كودكان زیر شش سال با پزشك مشورت شود" را بر روی بسیاری از دارهای ضد سرفه وسرماخوردگی كه بدون نسخه پزشك عرضه می‌شوند توصیه می‌كنند.

مصرف دكونژستان و ‪ ۶۹‬مورد به علت آنتی هیستامین دریافت كرده است.

بیشتر قربانیان را كودكان زیر دو سال تشكیل می‌دادند و عموما مصرف بیش از حد و سمیت دارو در این گزارشها ذكر شده است.

بیش از ‪ ۸۰۰‬نوع فراورده‌های سرماخوردگی و ضد سرفه در آمریكا عرضه می‌شود كه در آنها دكونژستان، اكسپكتورانت، آنتی هیستامین، ضد سرفه، مسكن و تب بر بكار رفته است.

انجمن فراورده‌های مراقبتهای بهداشتی مصرف‌كنندگان كه نماینده تولیدكنندگان داروهای بدون نسخه است اعلام كرد بررسی این انجمن ایمنی این داروها را در صورت رعایت دوز توصیه شده تایید می‌كند.

این گروه از تغییر برچسب تمام داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه و استفاده از هشدار "در كودكان زیر دو سال مصرف نشود" حمایت می‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha