یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 75425
سلامت نیوز : مدیرکل پزشکی قانونی استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر 9 پزشک در استان مشغول به فعالیت در بخش تخصصی این نهاد هستند، اظهار کرد: مراکز کیش، قشم، میناب، رودان، بستک و بندرعباس 6 مرکزی هستند که در استان هرمزگان به ارایه خدمات به مردم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازند که در این میان کمبود نیروی انسانی متخصص جزو عمده‌ترین مشکلات این نهاد به شمار می‌آید.

دکتر سیدجواد میرهادی در گفت‌وگو با «حمایت»، ادامه داد: سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده با مراکز دانشگاهی و نصب اعلامیه موفق به جذب تنها2 پزشک برای به‌کارگیری در مرکز استان شدیم. وی یادآور شد: جذب یک پزشک برای مرکز پزشکی قانونی شهرستان پارسیان نیز در دستورکار قرار دارد. میرهادی با اشاره به حق‌الزحمه پرداختی سازمان‌های دولتی همچون دانشگاه علوم‌ پزشکی به پزشکان گفت: باتوجه به سختی کار در مرجع شبه قضایی همچون پزشکی قانونی ،حقوق و مزایای کارکنان و پزشکان این مجموعه یک سوم پرداختی سایرنهاد‌های دولتی است که این مهم سبب شده کمتر پزشکی حاضر به همکاری با این مرکز تخصصی ‌شود.

وی همچنین با اشاره به قانون اختصاص فوق‌العاده خاص برای کارکنان سازمان‌های پزشكی قانونی كشور اظهارامیدواری کرد: بودجه این قانون با پیگیری دولت در سال جاری پیش‌بینی و اهداف تعیین شده از تصویب این قانون محقق شود.

کاهش تلفات حوادث رانندگی
مدیر کل پزشکی قانونی استان هرمزگان همچنین از کاهش تلفات حوادث رانندگی در این استان خبر داد و گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری بوده است. حوادث درون شهری وجاده‌های روستایی هم در رده‌های بعدی قراردارد.

کمبود نیرو،مانع انجام فعالیت‌های پژوهشی
مدیرکل پزشکی قانونی هرمزگان با تاکید مجدد بر مشکل کمبود نیروی متخصص در استان هرمزگان گفت: باتوجه به این مشکل انجام فعالیت‌های پژوهشی هم ممکن نیست زیرا با توجه به تعداد پزشکان ، فرصتی برای پیگیری چنین برنامه‌هایی وجود ندارد.

وی درخصوص اقدام‌های انجام شده در بخش عمرانی هم اظهار کرد: احداث ساختمان اداره‌کل پزشکی قانونی استان هرمزگان از محل تامین اعتبارهای ملی که قرار بود در سال گذشته شروع شود به دلیل مشکلات مالی اجرا نشد که امیدواریم باتوجه به خریداری زمین به مساحت 3هزارمترمربع با ابلاغ بودجه آن در سال جاری شاهد اجرای عملیاتی این طرح باشیم.
میرهادی بهسازی فضای فعلی اداره‌کل پزشکی قانونی و اختصاص فضایی ویژه اداره کمیسیون‌های پزشکی قانونی برای رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای برنامه‌ها را یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد در سال 92 ذکر کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان هرمزگان افزود: مرکز پزشکی قانونی قشم نیز در سال گذشته پس از 16 سال از اتاق 30 متری نگهبانی ساختمان قدیمی دادگستری این شهرستان به ساختمانی استیجاری نوساز به متراژ حدود 300 متر منتقل شد و با تجهیز این مرکز به وسایل موردنیاز احتمالا شهریور امسال به همراه مجموعه رفاهی کارکنان و مدیران پزشکی قانونی در هفته دولت مورد بهره‌برداری رسمی قرار خواهد گرفت. وی ساخت دو مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های حاجی‌آباد و بندرلنگه را از سال گذشته در دستورکار این نهاد اعلام کرد و گفت: انجام امور مهندسی به این دو پروژه درحال انجام است و در صورت موافقت استانداری هرمزگان درخصوص تخصیص اعتبار نسبت به اجرای آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان هرمزگان همچنین بهسازی مرکز کیش را باتوجه به تامین اعتبار مالی در ماه‌های آینده از جمله اقدام‌های این نهاد در بخش رسیدگی به پروژه‌های عمرانی اعلام کرد.

میرهادی انتقال بایگانی راکد پزشکی قانونی استان هرمزگان از شهرستان میناب به بندرعباس را از دیگر فعالیت‌های این مرکز دانست و افزود: با این اقدام امحای پرونده‌های قدیمی و ساماندهی آن‌ها انجام شد و هزینه‌های سوخت، رفت‌وآمد و حق ماموریت‌های کارکنان از سیستم مالی حذف انجام شد.

مدیرکل پزشکی قانونی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید در هر شهرستان خودروی ویژه پزشکی قانونی وجود داشته باشد، گفت: برای انجام امور اداری و حضور کارشناسان این نهاد در صحنه وقوع جرم وجود خودرو ضروری به نظر می‌رسد. در سال گذشته 3 خودرو در اختیار این مجموعه قرار داشت و ما با مشکلات مالی در این بخش به دلیل کرایه خودرو روبه‌رو بودیم که با انجام رایزنی توانستیم 2 خودرو دیگر را به مجموعه اضافه کنیم که امیدواریم در سال جاری نیز به تعداد این خودروها افزوده شود .

میرهادی با اشاره به مشکلات دریافت اعتبارهای تخصیصی هم اظهار کرد: سال 85 بودجه هزینه‌ای و جاری پزشکی قانونی از محل اعتبارهای استانی پرداخت شد اما از آن زمان تاکنون پرداختی به این مجموعه نیمی از آن مقداری بوده که باید پرداخت می‌شده است.وی افزود: با تمام مشکلات موجود در این زمینه و بودجه انقباضی در سال گذشته توانستیم در سه مقطع موافقت استانداری هرمزگان را برای افزایش نسبی بودجه جلب کنیم.

آموزش دراولویت
وی فعالیت‌های انجام شده این نهاد در بخش آموزش در سال گذشته و امسال را جزو اولویت‌های اصلی این مجموعه دانست و اتصریح کرد: آموزش دانشجویان دستیاری رشته زنان و متخصصان زنان برای نخستین بار در کشور هم‌اکنون در این استان درحال اجراست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان هرمزگان با اشاره به برگزاری دوره‌های اموزشی ضمن خدمت هم یاداور شد: در این زمینه در چارچوب تعیین شده از سوی کارگروه ستاد مبارزه با موادمخدر کلاس آموزشی برای آشنایی پزشکان و کارکنان با موادمخدر برگزارشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha