یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7544

كارشناس مركز توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت در همایش"پیشگیری از حوادث و سوانح"، سومین علت مرگ و میر در جهان و دومین عامل مرگ و میر در ایران را حوادث عنوان كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ناهید چهارباغی با بیان این مطلب گفت: در ایران روزانه، 800 تا 850 مرگ رخ می‌دهد كه 102 مورد آن ناشی از سوانح و حوادث می‌باشد كه از این تعداد 60 نفر به علت حوادث ترافیكی می‌میرند یعنی بطور متوسط هر 24 دقیقه یك مرگ به علت حوادث ترافیكی اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، تصادفات اولین عامل مرگ و میر در كاشان است و آمار بالای تصادفات به ویژه تصادفات ناشی از موتورسیكلت یكی از معضلات این شهرستان به شمار می‌رود.

وی افزود: از هفت هزار و 656 مورد حادثه مختلف رخ داده در سال 85 كه به ثبت بیمارستان‌های كاشان رسیده، دو هزار و 569 مورد آنان حادثه ترافیكی موتوری است كه 113 مورد آن منجر به مرگ می‌شود.

وی آموزش فرهنگ صحیح رانندگی، ساماندهی موتورسواران و تشویق آنها به اخذ گواهی‌نامه و تلاش در كاهش زمان انتقال مصدومان به بیمارستان را از عوامل كاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات ذكر كرد.

گفتنی است، همایش "پیشگری از حوادث و سوانح" در چهلمین همایش از سلسله همایش‌های شهروندی است كه با هدف ارایه آموزش‌های اصولی، نشر و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از وسایل نقلیه و لوازم خانگی و ارتقا سطح آگاهی اجتماعی برگزار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha