سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه بررسی لایحه درمان ناباروری در دستور کار مجلس قرار دارد، اظهار کرد: قرار است این لایحه هفته جاری در صحن علنی مجلس بررسی شود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با پانا، بیان این‌كه در حال حاضر ایران به عنوان قطب درمان‌های نوین ناباروری در خاورمیانه مطرح است، گفت: امروزه درمان ناباروری پیشرفت بسیار زیادی در کشور داشته است، این در حالی است که هزینه‌های درمان بسیار بالا بوده است.

فتاحی، با تاكید بر این‌كه پژوهشكده رویان از بهترین مراكز درمانی دنیا محسوب می‌شود، افزود: ما بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های هنگفت آزمایش‌های درمان ناباروری نداریم اما با این حال در حال حاضر نظر اعضای کمسیون بهداشت نسبت به اختصاص دادن بودجه به این مساله مثبت است و این کمسیون برای به سامان رسیدن این بودجه در مجلس تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و به امید خدا امیدواریم روزی برسد هر جا هر زوجی که از این مشکل رنج می‌برد ما بتوانیم از آن‌ها حمایت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از حمایت نکردن بیمه‌ها در حوزه درمان ناباروری در کشور، گفت: براساس قانون ۳۰ درصد هزینه‌ها باید بر عهده مردم باشد اما امروزه این هزینه‌ها برای مردم به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و بیمه‌‌ها از انجام مسئولیت خودشان شانه خالی کرده و از مشکلات مردم گریزان هستند و باید مسئولان این مسائل را پیگیری کنند.

نماینده ارومیه همچنین افزود: کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکیه از نظر علمی در این زمینه پیشرفت داشته‌اند اما کشور ما به پیشرفت‌های بالاتری دست پیدا کرده است و به امید روزی که ایران قطب درمان ناباروری در خاورمیانه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha