سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت دارو را غیرمعقول دانست و گفت: متاسفانه نرخ واقعی افزایش قیمت دارو از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است که این امر خلایی است که از سوی مسئولان حوزه سلامت کشور صورت گرفته است.

شهلا میرگلو بیات در گفت وگو با پانا، با اشاره به افزایش قیمت دارو در کشور گفت: متاسفانه افزایش قیمت دارو در کشور معقول نبوده است چون نظارت مسئولان بر میزان افزایش ها صورت نگرفته است.

شرکت های دارویی به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت دارو کرده اند

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرکت های دارویی مختلف به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت دارو کرده اند، متاسفانه اینکه ما افزایش قیمت واحدی از سوی وزارت بهداشت نداشته ایم و این خلایی است که از سوی مسئولان حوزه سلامت کشور صورت گرفته است.
ارز داروهای خارجی پرداخت نشده است
وی ادامه داد: متاسفانه از سوی دیگر ارزی که باید به داروهای خارجی نیز تعلق بگیرد پرداخت نشده و دارو با ارز آزاد تامین می شود که این وضعیت، زمانی ساماندهی می شود که نرخ ارز ثابت شود و قیمت دارو در نقاط مختلف کشور به یک میزان باشد که متاسفانه هم اکنون پراکندگی قیمت دارو را شاهدیم.
تخلف داروخانه ها را به شماره 1490پیامک کنید
بیات تصریح کرد: البته مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که اگر مردم در جایی با افزایش قیمت چشمگیری برخورد کردند، موضوع را به شماره 1490 ستاد رسیدگی شکایت های دارویی منعکس کنند تا با متخلفان برخورد جدی بشود اما فردی که در خانواده بیمار دارد دچار استرس است و نمی داند که این قیمت، قیمت واقعی دارو است.
احتمال ورشکستگی بسیاری از کارخانه های تولید دارو در کشور
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که نظارت درستی صورت گیرد و دارو مستقیما به بیمار برسد، قیمت دارو کاهش می ‌یابد، گفت: متاسفانه وضعیت صنعت داروسازی کشور به هم ریخته است که در صورت ادامه روند فعلی ممکن است بسیاری از کارخانه‌ های تولید دارو ورشکست شوند و صنعت داروسازی کشور به طور کامل از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha