سلامت نیوز : رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت از بازگشت مجدد شربت تریاک به مراکز ترک اعتیاد ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده خبر داد.
خبرگزاری فارس: بازگشت شربت تریاک به مراکز ترک اعتیاد تا ۲ هفته دیگر

فیروزه جعفری در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر افزود: شربت تریاک در هفته‌های گذشته با کمبود مواد اولیه آن مواجه شد و مراکز درمان ترک اعتیاد دچار مشکلاتی شدند با این وجود قرار شد پیگیری‌های لازم انجام شود و در مدت چند هفته مشکل کمبود آن برطرف شود و شرکت تولید کننده به تولید مجدد آن اقدام کند.

وی ادامه داد: به همین منظور پایان دو هفته گذشته قرار شده ماده اولیه شربت تریاک به کارخانه تولید کننده تحویل داده شود.

جعفری گفت: طبق برآوردهای انجام شده دو سه هفته زمان می‌برد تا شربت تریاک تهیه شده و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شود البته این در شرایطی است که اتفاق خاصی در این مسیر نیفتد.

در هفته‌های گذشته شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه شربت تریاک اعلام کردند عدم تولید این شربت ظرف یک سال گذشته دلیل کمبود این ماده درمانی بوده است به همین دلیل وزارت بهداشت اعلام کرد مراکز ترک اعتیاد تا بازگشت مجدد این دارو از متادون و بوپرنورفین برای برخی معتادان استفاده کنند.

این در حالی است که به گفته مسئولان هم‌اکنون ذخایر تولید ماده اولیه شربت تریاک رو به اتمام است و این دارو از سوی بسیاری از معتادان بهترین روش برای درمان اعلام شده است.

در کنار کمبود این دارو همچنین شایعاتی مبنی بر نقش پلیس در کمبود شربت تریاک مطرح شد که البته فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که طبق قانون تنها انبارداری مواد مکشوفه در اختیار ناجا قرار دارد و این مسئله که این مواد به کجا داده می‌شود وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است و بر اساس دستور قاضی یا تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر این مواد تحویل کارخانجات تولیدی یا امحا می‌شود.

توزیع شرکت تریاک از چند سال گذشته در مراکز ترک اعتیاد آغاز شد‌ه‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha