سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران به ابراز انتقاد از تعرفه‌های اعلامی و عدم گسترش حمایت‌های بیمه‌ای از مردم پرداخت.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ادامه با بیان اینکه "نظام سلامت ما، بیمار است"، عنوان کرد: متاسفانه تنها افزایش تعرفه‌ها مشکلات را حل نمی‌کند و برخی افزایش تعرفه‌های اعلامی، نوعی "نمایش" است.

وی افزود: زیرا افزایش تعرفه‌های اعلامی، نسبت به تعرفه تعیین شده دولت برای بخش خصوصی اتفاق افتاده است و دیگر اینکه در بخش‌هایی چون ام.آر.آی که هزینه‌ها سنگین است، این افزایش تنها 15 درصد بوده است.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران، میزان رشد تعرفه‌ها در سی. تی. اسکن 25 درصد، در سونوگرافی 29 درصد و در رادیولوژی (شامل رادیوگرافی، پانورکس و ماموگرافی) که امروزه استفاده از آن کاهش یافته اما هزینه‌های آن به شدت افزایش داشته 50 درصد است.

صداقت با اشاره به اینکه افزایش تعرفه می‌تواند منجر به کاهش مراجعات مراکز رادیولوژی شود، تاکید کرد: علت این امر آن است که وقتی با وجود افزایش تعرفه، حمایت‌های بیمه‌ای گسترش نیابد، بیمار ناچار است پرداخت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: افزایش تعرفه زمانی ارزشمند است که بخشی از مبالغ یارانه‌های پرداختی به مردم، صرف حمایت از سازمان‌های بیمه‌گر شده و به این ترتیب میزان پرداخت از جیب بیماران کاهش پیدا کند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی ایران، همچنین با بیان اینکه مصوبه دولت برای بخش دولتی به مراتب کمتر از درصد افزایش برای بخش خصوصی است، گفت: هرچه این اختلاف بیشتر باشد بر میزان پرداخت از جیب بیمار افزوده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha