سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: تخریب فضاهای تنفسی، تشدید علائم بیماری‌های تنفسی از جمله آسم، سینوزیت و اختلال خواب از جمله خطرات مصرف دخانیات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد صامت ضمن بیان این مطلب درباره شایع‌ترین تاثیرات مخرب مصرف دخانیات گفت: برونشیت یا افزایش خلط و سرفه‌های زیاد در بین مصرف کنندگان دخانیات شایعترین علل مراجعه این افراد است.

وی گفت: بدترین تاثیرات مصرف دخانیات کاهش کیفیت زندگی، کاهش عملکرد روزانه فرد و اختلال در حضور فعال در محل کار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره سایر اثرات سوء مصرف دخانیات اظهار کرد: دود دخانیات از همان بدو ورود روی مخاط بینی و راههای تنفسی اثر گذاشته و منجر به اختلال در عملکرد مژک‌های راه های تنفسی می شود. همچنین این دود در دهان نیز بر روی پرزهای زبان نشسته و وارد دستگاه گوارش می شود.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به اینکه سرطان ریه در افراد سیگاری بیشتر است، اظهار داشت: اولین تظاهر بیماری برونشیت یا سرطان ریه افزایش خلط و سرفه است و به همین دلیل بر روی مراجعه زودهنگام و قطع دخانیات تاکید می شود.

این استادیار در پایان تاکید کرد: مصرف دخانیات در حال حاضر و به عنوان یک بیماری عمومی در نظر گرفته می شود زیرا نه تنها به ریه بلکه به قلب و عروق و سیستم گوارشی نیز صدمه می زند و منجر به پوکی استخوان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha