سلامت نیوز : کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز ضعف، خستگی، بی‌حالی و افسردگی، کمبود برخی مواد مغذی است.

سمیه صمدی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل بروز ضعف، خستگی، بی حالی‌، افسردگی، عدم تمرکز، ناتوانی در به یاد آوردن مطالب، بی حالی و زودرنجی کمبود برخی مواد مغذی است.

وی با بیان اینکه این کمبودها به دو دلیل در دانش آموزان مشاهده می‌شود، گفت: نداشتن اطلاع کافی از رعایت یک رژیم غذایی صحیح، فشارها و استرس‌های روحی است که می‌تواند سبب عدم جذب یا از بین رفتن برخی از مواد مغذی در بدن شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند تاثیر مناسبی بر روی روند ساخت و ساز بدن، خون رسانی، عملکرد بهتر سلول‌های مغزی و بهبود توانایی‌های ذهنی دانش آموزان داشته باشد.

صمدی با تاکید بر اینکه استفاده از ویتامین‌ها و مواد مغذی به منظور دستیابی به بالاترین میزان هوشیاری، حافظه و یادگیری است، افزود: پیروی از یک برنامه مدون رژیم غذایی می‌تواند با بهبود عملکرد مغز و ذهن، جلوگیری از خستگی و تقویت روحیه رتبه برتری در کنکور نصیب افراد شود.

وی افزود: ویتامین‌های گروه B ، E ، C ، آهن، روی، منیزیم و برخی از اسیدهای آمینه می‌توانند در این زمینه افراد را یاری کنند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: غذاهای مفید و لازم برای تقویت فکر و ذهن شامل آجیل، جگر، تخم مرغ، ماهی، گوشت، بوقلمون، موز، خرمای خشک، انجیر، آلو، لیمو، سیب، گریپ فروت، انواع سبزی‌ها، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کلم بروکلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha