یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 75463

سلامت نیوز : معاون امور حج عمره و تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع یا ابتلا زائران به ویروس کرونا گزارش نشده است.

دکتر ولید دنده‌بر در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه ویروس کرونا یا شبه‌سارس برای نخستین بار در شهریور ماه سال 91 در بیماران مبتلا به عفونت تنفسی شدید دیده شد، گفت: تاکنون شیوع و ابتلا مردم در شش کشور دنیا اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تاکنون ابتلا بیماران در برخی از مناطق عربستان گزارش شده است، گفت: بر همین اساس اطلاع‌رسانی و توصیه‌های مورد نظر در مورد رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از این مهم در دستور کار قرار گرفت. تا این لحظه هیچ بیمار مبتلا به ویروس کرونا یا شبه‌سارس در مدینه، مکه و جده که محل استقرار زائران ایرانی بوده، گزارش نشده است.

دنده‌بر با بیان اینکه این بیماری در مناطق حاشیه خلیج‌فارس دیده شده است، گفت: با این حال رعایت اصول بهداشتی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از این بیماری است.

معاون امور حج عمره و تمتع مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری بسیار ساده است، گفت: شستن دست‌ها با آب و صابون یکی از توصیه‌های کلیدی و ساده است و پرهیز از قرار گرفتن در هوای‌سرد، استفاده از ماسک در مکان‌ها پرتردد یا رعایت فاصله با فرد بیمار و ... به زائران خانه خدا توصیه می‌شود.

پیش از این مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتشار ویروس سرماخوردگی «کرونا» به مسافران هشدار داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha