یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 75464

سلامت نیوز : گروهی از پزشکان دانشگاه کالج لندن موفق به طراحی مچ‌بندی مجهز به نوعی حسگر ویژه شده‌اند که می‌تواند به شیوه‌ای بهتر و موثرتر فشارخون را اندازه‌گیری کند و در نتیجه کیفیت کنترل فشارخون را در بیماران بهبود بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این حسگر جدید که شبیه به مچ‌بندی بر روی مچ دست بسته می‌شود می‌تواند میزان فشار جریان خونی را که در طول روز از قلب خارج می‌شود، اندازه گیری کند.

در روش فعلی، فشارخون از طریق رگ‌های بازو اندازه‌گیری می‌شود اما با اندازه‌گیری این فشار در قلب به کمک این حسگر مچی جدید می‌توان ارزیابی بهتری از احتمال بروز مشکلات قلبی در آینده داشت. به گفته پزشکان، بالا رفتن فشارخون از عوامل مهم حمله قلبی و مغزی است.

این حسگر مچی دارای یک مینی‌پیستون است و همانطور که خون با هر ضربان قلب به جریان می‌افتد، این مینی‌پیستون بالا و پایین می‌رود. همچنین برنامه کامپیوتری در این حسگر تعبیه شده که از این ضربان استفاده می‌کند تا فشارخون در قلب را نشان دهد.

پزشکان دانشگاه کالج لندن همچنین معتقدند: اندازه‌گیری فشارخون به شیوه معمول که امروزه بکار می‌رود، تغییرات واقعی فشارخون در طول شب را نشان نمی‌دهد.

«بریان ویلیامز» یکی از پزشکان این کالج گفت: زمانی که فرد خواب است، تعیین فشارخون می‌تواند تاثیر مهمی در تشخیص به موقع بیماری‌های قلبی داشته باشد و این وسیله دقت بیشتری نسبت به روش‌های فعلی اندازه‌گیری فشارخون دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha