سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهور گفت: ایجاد رقابت میان طب سنتی و پزشکی مدرن موجب شکوفایی علم پزشکی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمدرضا رحیمی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کشورهای غربی به دلیل عوارض داروهای شیمیایی، به داروهای گیاهی روی آورده اند اظهار داشت: امروز به شکل جدی در صدد احیاء طب سنتی و گسترش تولید گیاهان دارویی هستیم و نباید بگذاریم طب سنتی ایرانی به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینكه خداوند در هر سرزمین گیاهان دارویی را متناسب با شرایط هر اقلیم در دسترس بشر قرار داده و محال است بیماری و مرضی وجود داشته باشد كه دارو و درمان آن در طبیعت پیدا نشود، گفت: جستجو برای یافتن این نعمت های الهی در طبیعت وظیفه انسانها است.

رحیمی اضافه کرد: امروز مجوز تولید حدود 700 نوع داروی گیاهی در کشور به ثبت رسیده و این داروها در حال تولید هستند که البته این تعداد کافی نیست و باید برای گسترش و توسعه در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به همه مسئولین و فعالان طب سنتی و تولید گیاهان دارویی گفت: دولت همه امكانات لازم در این زمینه را فراهم كرده و مصوبات مورد نیاز را به تصویب خواهد رساند تا بتوانیم دست در دست هم داده و طب سنتی ایرانی را احیاء كنیم چرا كه با این اقدام هم اشتغال فراوانی ایجاد می‌شود و هم خواهیم توانست در این زمینه صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha