سلامت نیوز : سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در این شهرستان مشاهده نشده است.
خبرگزاری فارس: هیچ مورد بیماری وبا در بروجن مشاهده نشده است

مرضیه خلیل زاده امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و شیوع بیماری‌های واگیردار، اظهار کرد: همه ساله در فصل گرما احتمال شیوع بیماری وبا افزایش می‌یابد، برهمین اساس لازم است تا مردم با رعایت نکات بهداشت از ابتلای به این بیماری جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین راه انتقال بیماری وبا خوردن آب آشامیدنی آلوده است، گفت: وبا منحصراً از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می‌شود، انتقال، توسط تماس مستقیم فرد به فرد مانند تماس با بیمار به ندرت اتفاق می‌افتد.

خلیل زاده تصریح کرد: برهمین اساس مناطقی که دارای آب سالم نیستند و بهداشت محیط مناسبی ندارند، در معرض خطر شیوع وبا هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با اشاره به علائم و نشانه‌های بیماری، گفت: اسهال آبکی، استفراغ و از دست رفتن آب بدن از علائم شاخص این بیماری محسوب می‎شود.

وی استفاده از آب آشامیدنی سالم را راهکار پیشگیری از بیماری وبا برشمرد و گفت: در مناطقی که دسترسی به آب تصفیه شده و لوله کشی وجود ندارد و از آب چاه، آب تانکرها، آب چشمه‌ها و ... استفاده می‌شود، حتماً آب را قبل از مصرف بجوشانید یا کلرزنی کنند.

خلیل زاده استفاده نکردن از سبزیجات هنگام مسافرت و ضدعفونی و شستشوی سبزیجات را از دیگر راه‌های پیشگیری از بیماری وبا عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده علائم اسهال حتما باید بیمار به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته موردی از ابتلای به بیماری وبا در سطح این شهرستان مشاهده نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha