سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فواید همجنس سازی برای بیماران زن گفت: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که وزارت بهداشت طرح انطباق جنسیتی در مراکز درمانی را فراموش کرده است.

دکتر شهلا میرگلوی بیات در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به به فواید همجنس سازی برای بیماران در مراکز درمانی به خصوص برای بیماران زن اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که وزارت بهداشت طرح انطباق جنسیتی در مراکز درمانی را فراموش کرده است.

وی با اشاره به مسئولیت‌ سابق خود که زمانی رئیس بیمارستان زنان بود اشاره کرد و افزود: ما این تجربه خوب انطباق جنسیتی را در یکی از بیمارستان‌های زنان داشتیم بطوریکه در حدود بالای 95 درصد و حتی 100 درصد پرسنل درمانی این بیمارستان متخصصان، پرستاران و بهیاران زن بودند.

دکتر بیات ادامه داد: متعاقباً رعایت اصول انطباق جنسیتی در مراکز درمانی تاثیر بسزایی در افزایش روحیه بیماران زن و کاهش استرس بیمار خواهد داشت و محیط‌های بیمارستانی که مسائل انطباق جنسیتی را رعایت می‌کنند بسیار می‌توانند در مراحل درمانی به بیماران خود آرامش لازم را انتقال دهند.

طرح جامع بیمارستان زنان طرح جدیدی نیست و مدت‌هاست بیمارستان‌های آرش، میرزا کوچک خان، مهدیه و نجمیه در تهران خدمات تخصصی به زنان ارائه می‌دهند اما بیش از چهار سال است که از طرح انطباق جنسیتی بیمارستان‌ها می‌گذرد و همچنان ایجاد چنین بیمارستان‌هایی با این ویژگی که تمام پرسنل آن زن باشند در اغما به سر می‌برد.

با توجه به اینکه درمان و یا بستری شدن زنان بیمار در محیطی کاملاً زنانه برای آنها احساس امنیت و آرامش به همراه دارد و این امر را می‌توان با مراجعه به بخش‌های مختص زنان در مراکز درمانی به خوبی مشاهده کرد، راه اندازی اینگونه بیمارستان‌ها بسیار مفید خواهد بود و مهمترین نتیجه فعال سازی این بیمارستان‌ها رضایت بیماران زن از ارائه خدمات توسط پرسنل و پزشکان هم جنس خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha