سلامت نیوز : مشاور حوزه سلامت محمدباقر قالیباف یکی از 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری، معتقد است که مهمترین ضمانت اجرایی شدن وعده های قالیباف در حوزه سلامت، کتابی است که مردم می توانند آن را مطالعه و خواسته های خودشان را از او بخواهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر ناصر کلانتری روز یکشنبه در میزگرد تخصصی بررسی کارنامه و برنامه‌های قالیباف در حوزه سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد در پاسخ به اینکه چه ضمانتی برای اجرای برنامه‌های سلامت در دولت آینده وجود دارد گفت: وعده‌های زیادی دیده می‌شود اما مردم باید آنها را مطالبه کنند.

وی گفت: قالیباف حرف‌هایش را کتبی کرده و به مردم به عنوان عمده‌ترین مشتری خدمات ارائه کرده‌‌ است. مردم هر زمان که خواستند کتاب برنامه‌ها را جلویشان بگذارند و آن را مطالعه کند.

کلانتری ادامه داد: اگر قالیباف وعده داد که هزینه‌های درمان از جیب مردم را 30 درصد می‌کند باید پاسخگو باشد و این مهمترین ضمانت دولت قالیباف است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: مهمترین برنامه حوزه سلامت در برنامه قالیباف مشارکت مردم در تأمین سلامت خودشان است. بازی کردن با مردم و کشاندن آنها برسر سفره کار، پاشنه آشیل دولت قالیباف می‌شود. چرا که خطرناکترین کار است.

کلانتری گفت: زمانی در برنامه‌ها موفق می‌شویم که باور داشته باشیم. در این زمینه دولت اجتماعی سلامت محور و محله محور نگاه مردم را پذیرفته و این ضمانت کار خواهد بود.

وی در پاسخ به بحث تحریمها و اولویت کاری قالیباف گفت: تحریم واقعیتی است که تا زمانی که بر سر سیاست معینی هستیم، وجود دارد در این زمینه مدیریت منابع موجود کارساز خواهد بود.

مشاور قالیباف در حوه سلامت افزود: در حال حاضر بخش زیادی از منابع به دلیل ناتوانی در مدیریت سلامت با بکارگیری افراد کم تجربه از بین می‌رود.

کلانتری گفت: در کشور منابع ما محدود است و نمی‌توانیم آنها را با هر مدیریتی هدر بدهیم بلکه باید توان استفاده بهتر از منابع به همراه بهره‌‌وری بهتر را داشته باشیم.

مدیرکل اسبق بهداشت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: بیش از 90 درصد خدمات ام‌آر‌آی، سی‌تی اسکن و پاراکلینیک منفی در می‌آید. یعنی منابع را هدر می‌دهیم.

وی در بهاءدادن به تولید داخل تأکید کرد و گفت: گسترش بیمه پایه برای ۱۰۰درصد جمعیت پیش‌بینی کرده‌ایم این در حالی است که 6 میلیون نفر در کشور بیمه نیستند.

کلانتری گفت: محل تأمین هزینه اولیه بیمه که در قانون آمده برای 6 میلیون کارگر فصلی، زنان سرپرست خانوار و... وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت باید سهم عمده تأمین منابع را از سهم 10 درصدی هدفمندی یارانه‌ها در نظر بگیرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار در دولت آینده تأکید کرد و گفت: اگر لایه‌های مختلف بیمه مانند بیمه مکمل و صندوق‌های خاص و ... را حذف کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha