یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 75499
سلامت نیوز : دبیر انجمن متخصصان پوست ایران عنوان کرد: به علت تعدد عوامل ایجاد و تشدید کننده خارش سر ابتدا افراد باید از درمان خودسرانه پرهیز نماید و به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنند زیرا احتمال می رود علاوه بر مشکلات پوستی زنگ خطری برای بیماری های داخلی باشد.

دکتر محمد گلشنی، متخصص پوست و مو در گفت و گو با دانا با اشاره به دلایل اصلی خارش سر بیان کرد: خارش سر می‌تواند به علت های مختلفی بروز کند که در این میان افراد باید به متخصص پوست مراجعه کنند تا با بررسی مشکل به درمان بپردازند و یا در صورت مشاهده بیماری های داخلی به متخصص مربوطه ارجاع دهند.

وی افزود: خارش می تواند به دنبال یک بیماری عمومی بدن از قبیل ناراحتی کبد و کلیه ایجاد شود که در این صورت علاوه بر تمام بدن احتمال خارش سر نیز وجود دارد که بیماران باید به متخصص عمومی مراجعه کنند.

دبیر انجمن متخصصان پوست ایران در ادامه وجود شوره و پوسته را یکی دیگر از دلایل خارش سر دانست و گفت: رشد و تکثیر مخمرها منجر به بروز شوره و پوسته در اطراف سر می‌شود که موجب التهاب و خارش می‌شود.

به گفته گلشنی، عدم استحمام به موقع و شستشوی مناسب سر و ایجاد فاصله طولانی مدت در بین وعده های حمام از سایر دلایل خارش سر است.

وی با بیان اینکه بیماری پوستی صدف (پسوریازیس) عامل خارش سر یک درصد از افراد جامعه است عنوان کرد: این بیماری بر اثر تقسیم زیاد سلول های پوست به صورت پوسته و همراه با ضایعات قرمز در نواحی آرنج، زانو، کف دست وپا، سر و....ایجاد می‌شود و موجب خارش و التهاب می‌شود که یک درصد افراد جامعه به این بیماری گرفتار هستند.

دکتر محمد گلشنی با اشاره به راهکارهای درمانی این عارضه گفت: این افراد باید با مراجعه به متخصص پوست شامپوهای ضد قارچ و حاوی روی(Zn) را مورد استفاده قرار دهند.

این متخصص پوست و مو در پایان تاکید کرد: این شامپوها خاصیت دارویی دارند بنابراین افراد باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک شامپوی خود را تغییر دهند هم چنین افراد می تواند برای کاهش خارش در کنار استفاده از شامپو از داروهای موضعی و خوراکی نیز استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha