سلامت نیوز : رییس انجمن علوم آزمایشگاهی کشور عنوان کرد: محصولات پزشکی وارد شده از کشور چین تحت لیسانس کشورهای اروپا و آمریکا تولید می‌شود بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در خصوص عدم کیفیت این تجهیزات وجود ندارد.

دکتر بهزاد پوپک رییس انجمن علوم آزمایشگاهی ایران در گفت و گو با دانا ، با اشاره به واردات دارو و تجهیزات پزشکی از کشور چین و تاثیر آن بر حوزه آزمایشگاه بیان کرد: در سال‌های گذشته از کشورهایی از قبیل اروپا، کانادا، آمریکا و چین تجهیزات و کیت آزمایشگاهی تحت نظر وزارت بهداشت و آزمایشگاه مرجع سلامت وارد کشور می‌شود که این روند هم چنان ادامه دارد.

وی افزود: از حدود 4 سال گذشته که استاندارد جامع در آزمایشگاه ها مستقر شد این نظارت ها منسجم تر صورت گرفت.

دکتر پوپک با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه نگرانی در خصوص عدم کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی وجود ندارد عنوان کرد: در سال‌های گذشته تولید کنندگان کشورهای آمریکا و اروپا به دلیل ارزان بودن هزینه‌های مختلف از قبیل فضای فیزیکی، دستمزد و .... کارخانه های تولیدی خود را در کشور چین مستقر کردند اما این موضوع جای نگرانی ندارد زیرا محصولات در این کارخانه ها تحت لیسانس تولید می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در برخی از حوزه های پزشکی شاهد واردات مواد و دارو توسط خود پزشک هستیم اما در خصوص کیت و تجهیزات پزشکی چنین موضوعی وجود ندارد زیرا نیاز آزمایشگاه ها بسیار گسترده است و یک فرد به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

رییس انجمن علوم آزمایشگاهی کشور در پایان با اشاره به اظهارات برخی از پزشکان در خصوص وجود مشکل و عدم صحت نتیجه آزمایش خاطر نشان کرد: خطا یک امر طبیعی است و در تمام حوزه های پزشکی وجود دارد اما در آزمایشگاه های کشور به علت نظارت‌های کارآمد درصد وجود چنین مشکلی بسیار نادر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha